تقاضای صدور حکم اعدام از تریبون مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در نطق میان دستور گفت: فساد اقتصادی، عین موریانه کشور را از درون نابود می‌کند و اعتماد عمومی به مسئولان که بهترین سرمایه انقلاب است را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی گفت: امروزه اختلاس‌های بزرگ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در نطق میان دستور گفت: فساد اقتصادی، عین موریانه کشور را از درون نابود می‌کند و اعتماد عمومی به مسئولان که بهترین سرمایه انقلاب است را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

torabiexوی گفت: امروزه اختلاس‌های بزرگ با وجود تأکید فراوان مقام معظم رهبری به لحاظ کم کاری مجلس و دولت و قوه قضاییه یکی از بلاهای بزرگ حکومت شده است. نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم کشور ما مقابل جنگ می‌ایستند، در مقابل تحریم مقاومت می‌کنند ولی وقتی می‌بینند معاون اول سابق ریاست جمهوری اختلاس می‌کند و به نقل از قول وزیر ارشاد، مهدی هاشمی در پرونده کرسنت حدود ۱۴ میلیارد دلار تا این لحظه به کشور زیان وارد می‌کند یا ریاست یکی از بانک های کشور فراری است و بعد هم مجازات قابل توجهی برای آنان در نظرگرفته نمی شود، اعتمادشان به همه مسئولان سلب می شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: مسئولان امانت‌دار بیت المال هستند، امانت دارخون شهدا هستند و اگر با اختلاس دربیت المال خیانت کردند، باید نسبت به سایر مردم شدیدتر مجازات شوند نه اینکه حدود ۱۴ میلیارد دلار به کشور زیان مالی بزنند و بعد محکوم به ۱۰ سال حبس شوند، چنین مجرمی را حتی اگر ۱۰ بار هم اعدام کنند باز هم کم است.

ابوترابی با بیان اینکه برای رحیمی اگر حکم اعدام هم می دادند باز کم بود، خاطرنشان کرد: ما قانون‌گذاران در تعیین مجازات اختلاس کنندگان ضعیف عمل کردیم، چگونه این همه اعدامی در خصوص مبارزه با مواد مخدر داریم، از این روی، برای افرادی که ام الفساد نیز هستند باید مجازات اختلاس کننده را افزایش دهیم.

/تابناک

Share