مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بندر آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح جامع بنادر ایران در شمال و جنوب خبر داد و گفت: براساس این طرح توسعه تمام بنادر تجاری در شمال و جنوب مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح جامع بنادر ایران در شمال و جنوب خبر داد و گفت: براساس این طرح توسعه تمام بنادر تجاری در شمال و جنوب مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

saeed7-6114575محمد سعیدنژاد افزود: برآوردها نشان می دهد برای ساخت و خرید تجهیزات مورد نیاز فاز سوم حمل و نقل کانتینری بندر شهید رجایی، نیازمند سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تلاش می کنیم با تهیه اسناد و مدارک مناقصه عمومی این فاز تا پایان سال جاری عملیاتی تا این میزان سرمایه گذاری ها از محل فایناس خارجی تامین شود.

سعیدنژاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی بازگشت سرمایه گذاری در این فاز را تضمین می کند، اظهار داشت: سرمایه گذاری در فاز سوم بندر شهید رجایی به هر میزانی باشد بازگشت منافع سرمایه گذاران توسط سازمان بنادر و دریانوردی تضمین می شود تا هرگونه سرمایه گذاری در این فاز با پشتوانه های دولتی انجام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح جامع بنادر ایران در شمال و جنوب خبر داد و گفت: براساس این طرح توسعه تمام بنادر تجاری در شمال و جنوب مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت، هرچند متعاقب توسعه بنادر شمالی امیرآباد، انزلی و نوشهر سرمایه گذاران زیادی برای انجام سرمایه گذاری در بندر آستارا اعلام آمادگی کرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طی سا ل های گذشته در بخش صنایع دریایی کشور حدود یک میلیارد یورو سرمایه گذاری شده و هم اکنون در بخش صنایع دریایی کشور حدود ۴۰۰ میلیون دلار بازار کار وجود دارد و این نشان می دهد که همواره این بازار باید مورد توجه سرمایه گذاران و فعالان عرصه دریا و دریانوردی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان از برگزاری شانزدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی کشور در بندرعباس خبر داد و گفت: برگزاری منظم همایش های صنایع دریایی حاکی از اهمیت این بخش در توسعه اقتصادی کشور است تا زمینه های توسعه دریا محور در اقتصاد ملی بیش از پیش فراهم شود.

شانزدهمین همایش صنایع دریایی با حضور ارگان های دریایی کشور و متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت حمل و نقل دریایی روزهای ۱۱ تا ۱۴ آذرماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود.
/ایرنا

Share