موسوی روزان با اشاره به استيضاح شهردار

نباید منافع شهر فدای منافع شخصی خودمان شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر گفت: برخی از دوستان در مجموعه شورا مایلند تا شهردار شوند که طبق قانون این امکان میسر است اما جوری نباشد که منافع شهر فدای منافع شخصی خودمان شود؛ تغییر مدیریت شهری مشکلات شهر و مردم را حل نمی‌کند.

باید جایگاه مدیریت شهری رشت تثبیت شده و فعالیت ها با سرعت بیشتری به سرانجام برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر گفت: برخی از دوستان در مجموعه شورا مایلند تا شهردار شوند که طبق قانون این امکان میسر است اما جوری نباشد که منافع شهر فدای منافع شخصی خودمان شود؛ تغییر مدیریت شهری مشکلات شهر و مردم را حل نمی‌کند.

سید رضا موسوی روزان، عضو شورای کلانشهر رشت با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشان در rozan-moosavi14 (6)خصوص استیضاح شهردار رشت اظهار کرد: در شرایط فعلی و بنا بر دلایل مختلفی مخالف استیضاح هستم که یکی از مهم‌ترین دلایلم به بحث تغییر مدیریتی در مدت زمان یک ‌سال و نیمی که از عمر شورای چهارم می‌گذرد، برمی‌گردد.

وی افزود: با روی کار آمدن شورای چهارم آقای ثابت قدم که شهردار بودند عوض شدند و پس از ایشان آقای میرحق‌‌جو از ۲۲ خرداد تا ۱۲ شهریور به عنوان شهردار منصوب شدند و سپس آقای بهارمست تا ۷ مهر ماه سرپرستی شهرداری را به عهده داشتند و در نهایت از ۷ مهر ماه سال گذشته آقای خلیلی به عنوان شهردار منصوب شدند که هر یک از این عزل و نصب‌ها به تبع عزل و نصبهای مدیران مختلف مجموعه شهرداری را در پی داشت.

موسوی روزان ادامه داد: سه ماه پس از منصوب شدن شهردار بحث استیضاح ایشان نیز مطرح شد و جالب اینکه دوستانی که بحث استیضاح را مطرح کرده بودند از افرادی بودند که در منصوب شدن ایشان به عنوان شهردار نقش داشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر گفت: نمی‌گویم که شهرداری ضعفی ندارد اما در دوره ایشان مشکلات زیادی هم حل شد و طی مدت زمان خدمت ایشان ما فقط ۹ انتصاب داشتیم که این خود نقطه قوت است چون در گذشته دیدیم که به محض تغییر شهردار مدیران جدیدی انتخاب شدند.

وی در خصوص نظر مقامات استانی در خصوص استیضاح شهردار گفت: بسیاری از بزرگان نظیر نماینده ولی فقیه، استاندار و اغلب کارشناسان نظر مساعدی در ارتباط با استیضاح ایشان نداشتند و معتقدند که باید فرصت بیشتری داشته باشند.

موسوی روزان با تاکید بر اینکه نباید منافع ما نسبت به منافع شهر سبقت بگیرد، بیان کرد: فردا ۵ سوال از شهردار مطرح است که پاسخ به این سوالات می‌تواند زمینه استیضاح باشد چرا که در صورتی که شهردار و مدیران شهرداری موفق به قانع کردن شورا نشوند کار به استیضاح می‌کشد؛ متاسفانه بعضی دوستان به شکلی رایزنی کرده‌اند تا شهردار پاسخگو باشد و به عبارتی آنها خود را آماده استیضاح کرده‌اند.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر ادامه داد: برخی از دوستان عزیز ما در مجموعه شورا مایلند تا شهردار شوند که طبق قانون این امکان میسر است اما جوری نباشد که منافع شهر فدای منافع شخصی خودمان شود؛ تغییر مدیریت شهری مشکلات شهر و مردم را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه با استیضاح شهردار چه جوابی برای افکار عمومی داریم، گفت: باید به واقعیت‌ها توجه داشته باشیم، بسیاری از مردم از عملکرد شورا طی یکسال گذشته راضی نیستند، اگر اتفاقی نیز در شورای سوم رخ داد اما حداقل پل‌هایی نیز ساخته شد، اما شورای چهارم طی یکسال گذشته چه کاری کرده است.

موسوی روزان در خصوص محوریت سوالات از شهردار تصریح کرد: بحث طرح سوال از شهردار در زمان تعطیلی شورا به امضای ۸ تا ۹ نفر از اعضا رسیده که این انتقاد را داریم که این امر باید در صحن شورا مطرح می‌شد اگر قانون اجازه داده ما می‌توانیم رعایت احترام داشته باشیم و بعد از اینکه سوالات ابتدا در صحن مطرح می‌شد سپس از طریق رئیس شورا به شهردار ابلاغ می‌شد و لذا فقط دوستانی که امضا کرده‌اند از موضوع سوالات باخبر هستند.

عضو شورای شهر رشت تاکید کرد: بحث طرح سوال از شهردار یک کار قانونی است اما اینکه باید مصالح عمومی شهر نیز مدنظر قرار گیرد. از دوستان و همکارانم درخواست دارم که به شرایط و زمان توجه داشته باشند، دوستان ما در شورا انسانهایی باسابقه مدیریتی متعدد هستند و از لحاظ علمی جایگاه‌های خوبی در دانشگاه‌ها دارند لذا با دقت نظر بیشتری به مصالح عمومی شهر بنگرند.

وی اضافه کرد: در صورتیکه تغییر مدیریت اعمال شود مجدد مدیران شهری ما بی‌ثباتی را احساس می‌کند و متعاقب آن شهرداری با چالش مواجه می‌شود، ‌ما نمی‌توانیم شهر را آزمایشگاه بدانیم.

/ایسنا

Share