در شوراي فرهنگ عمومي شهرستان فومن مصوب شد

بنرهای سطح شهر قبل از نصب توسط ارشاد تایید شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرستان و با موضوع تشکیل کمیته عفاف و حجاب شهرستان و ساماندهی تبلیغات محیطی شهر برگزار گردید.

unnamedبنر
اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرستان و با موضوع  تشکیل کمیته عفاف و حجاب شهرستان و ساماندهی تبلیغات محیطی شهر برگزار گردید.
رییس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه شهرستان ,شورای فرهنگ عمومی را مسوول افکار عمومی شهرستان برشمرد و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی برای ساماندهی و بهبود سطح فرهنگ عمومی شهر راهبردی دانست. امام جمعه فومن خواستار حضور یکی از خواهران فعال اجتماعی و فرهنگی در جلسات شورای فرهنگ عمومی به نمایندگی از طرف بانوان این شهرستان شد.

حجت الاسلام صفوی ضمن تقدیر از نصب تندیس مادران سه شهید شهرستان فومن و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم خواستار برنامه ریزی منسجم تر برای هر چه با شکوه تر برگزار کردن تجمع عاشورائیان در این شهرستان شد. وی همچنین در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی خواستار برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح شهرستان شد.

مساعدت بیشتر روحانیون در مساجد

در ادامه فرماندار شهرستان و نائب رییس شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن تقدیر و تشکر از همه اعضاء خواستار همکاری و مساعدت بیشتر روحانیون در مساجد برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم شد.

اسماعیل قربانزاده  برای بهبود نتایج شورای فرهنگ عمومی شهرستان برنامه ریزی برای جلسات فوق العاده را ضروری دانست که مصوبات شورا کاربردی تر و کارشناسی تر ارائه شود .
وی همچنین خواستار دعوت از رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت و رییس اتاق اصناف شهرستان برای جلسه بعدی شورا شد و از شورای اسلامی و شهرداری به خاطر خدمات ویژه عمرانی در سطح شهر تقدیر و تشکر نمود.

کانون های تبلیغاتی که با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان فعالیت می کنند

حسین شهیدزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز با طرح دستور جلسه با عنوان ساماندهی تبلیغات شهری و تشکیل کمیته عفاف و حجاب ، به بیان دستورالعمل های ابلاغی تبلیغات محیطی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
وی ضمن اشاره به کانون های تبلیغاتی که با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان فعالیت نموده و تنها منبع رسمی و دارای مجوز در شهرستان برای تبلیغات می باشند خواستار ساماندهی پرده های عرضی که به دلایل مختلف در سطح خیابان نصب می گردد شد.
شهیدزاده اعلام نمود که کتاب جامع دستورالعمل های تبلیغاتی کشور که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین گردیده را در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار دهد. در ادامه شهید زاده خواستار برگزاری جلسه کارگروه با حضور شهرداری و شورای شهر ،اداره صنعت معدن و تجارت ، رییس اتاق اصناف ، اداره اماکن نیروی انتظامی و ارشاداسلامی به منظور ساماندهی تبلیغات سطح شهر اعم از پرده ، بنر و تابلوهای سردرب مغازه ها شد.

مصوبات جلسه :
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا در این جلسه مصوب شد که همایش « عفاف و جوان » و مسابقه کتابخوانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.در ورودی شهر فومن هیچ بنری نصب نگردد و نصب داربست در سطح شهر ممنوع شود.
همچنین محتوای بنرهایی که در سطح شهر نصب می شود توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شده و با درج شماره تایید روی بنر در سطح شهر نصب شوند و  پیام های تبریک و یا تسلیت فقط در نشریات درج شود.

Share