در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن عنوان شد

زیر سوال بردن تجمع بزرگ عاشورائیان کار قشنگی نیست/مثبت اندیشی و امید را به جامعه انتقال دهیم/لزوم نصب آثار هنرمندان فومنی در سطح شهر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه فومن از برخی از جرائد و هفته نامه های محلی فومن گلایه کرد و یادآور شد:تجمع بزرگ عاشورائیان با زحمات زیادی برگزار شده و این کار قشنگی نیست که عده ای این تجمع را زیر سوال ببرند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فومن با حضور اعضای شورا در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

photo_2015-11-07_11-15-16به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,حجت السلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن نیز در این نشست بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: هر ماه یک جلسه با مداحان برگزار می شود و تذکرات و توصیه های لازم به آنها را خواهیم داشت.

وی خواستار حمایت از شاعران , نویسندگان و هنرمندان شد و بر لزوم پیگری مصوبات این جلسه تاکید نمود.

امام جمعه فومن به مشکلات مردم و وضعیت اقتصادی آنها اشاره کرد و گفت:وقتی سفره ی خانوار کوچک شده است چگونه می توان به دیگر مقولات توجه لازم داشته باشیم.

حجت الاسلام صفوی خطاب به نماینده شهرستان فومن در مجلس گفت: جوانان شهر از شما انتظار دارند و باید شهرک صنعتی کوچی چال و گوشلوندان راه اندازی شود.
وی توجه به زندانیان را از دیگر موارد توجه به فرهنگ عمومی دانست و گفت: کمک به زندانیان نشاط معنوی در جامعه را به دنبال دارد.

امام جمعه فومن از برخی از جرائد و هفته نامه های محلی فومن گلایه کرد و یادآور شد:تجمع بزرگ عاشورائیان با زحمات زیادی برگزار شده و این کار قشنگی نیست که عده ای این تجمع را زیر سوال ببرند.

حجت الاسلام صفوی خواستار ایجاد نشاط معنوی در مجالس مذهبی شد و بر لزوم ایجاد فضای ورزشی , برگزاری جشنواره های محلی , حمایت از هنرمندان و رفع سدمعبر در فومن تاکید کرد.

* مثبت اندیشی و امید را به نسل فعلی و آینده انتقال دهیم

ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در این نشست اظهار کرد: در فرهنگ دینی به ارزشها اشاره شده و ما نیز باید پایبند به ارزشها باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای انتقاد و نقد ارزش قائل هستم گفت: نباید در انتقادات خود نقاط مثبت جامعه را منفی ببنیم . زیر سوال بردن کار آسانی است اما باید ببینیم خودمان چقدر عملگرا هستیم.

نماینده مردم فومن و شفت نقد منصفانه را موثر خواند و تاکید کرد:باید مثبت اندیشی و امید را به نسل فعلی و آینده انتقال دهیم و قدردان داشته هایمان باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد:در فرهنگ ما حرص و طمع, مال اندوزی و زراندوزی ارزش نیست بلکه ضد ارزش است.

وی اشتغال,ازدواج و مسکن را در فرهنگ عمومی جامعه تاثیر گذار خواند و گفت: معضلاتی چون طلاق و اعتیاد در حال افزایش است و این مساله به فرهنگ عمومی جامعه لطمه وارد می کند.

گفتنی است نصب آثار هنرمندان ممتاز فومن در سطح شهر در جهت ارتقاء نشاط اجتماعی و تشکیل کار گروه تخصصی ارتقاء نشاط اجتماعی از جمله خواسته های نیک انجام رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن بود.

photo_2015-11-07_11-14-54

tel final1

Share