استاندار گیلان خبرداد

پرواز مستقیم رشت- نجف از مهرماه آغاز می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در دیدارمدیر و کارگزاران حج و زیارت استان گفت : پروازمستقیم رشت- نجف از مهرماه آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در دیدارمدیر و کارگزاران حج و زیارت استان گفت : پروازمستقیم رشت- نجف از مهرماه آغاز می شود.

jpg2031دکترمحمد علی نجفی در این دیدار گفت : این پروازهوایی هفته ای یکبار از رشت به نجف و برعکس انجام می شود تا روند سفرهای زایران از گیلان به عتبات از نظرکیفی و امنیتی ارتقاء یابد .

استاندار همچنین با اشاره به در پیش بودن اعزام زائران حج تمتع استان برضرورت ارایه ی آموزشهای نظری و عملی به زائران تأکید کرد و افزود : آگاهی هرچه بیشتر زائران از آداب و مناسک حج نقش مؤثری در ارتقاء کیفی این سفر معنوی دارد .

وی افزود :نوع برخورد زائران در این سفرها در نشان دادن چهره زیبای کشورمان بسیار مهم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه زائران کشورمان باید حاملان پیام ارزشهای دینی ما باشند گفت :با دیپلماسی دولت تدبیر وامید بخشی از بدبینی های کاذب وبزرگنمایی ودروغ های دشمنان جمهوری اسلامی ایران علیه کشورمان برملا شده است و هم اکنون شرایط بهتری نسبت به گذشته در عرصه جهانی برای ایران وجود دارد ونوع رفتار مردم در خارج از کشور به این سیاست خارجی فعال کمک میکند.

دکترمحمد علی نجفی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکیدبرفراهم نمودن هرچه بیشتر زیرساختهای ارتباطی در گیلان به عزم جدی دولت برای اتمام خط آهن قزوین – رشت و آغاز عملیات ساخت خط آهن رشت – انزلی – آستارا اشاره کرد و گفت : ۱۱ کیلومتر آزاد راه باقی مانده در حد فاصل رودبار – منجیل نیز بطور جد پیگیری می شود تا اعتبارات لازم برای تکمیل آن اختصاص یابد .

در ادامه ی این نشست مدیرحج و زیارت گیلان نیز از اعزام ۵۹۵ زائر حج تمتع گیلان از دوم و سوم مهرماه به سرزمین وی خبر داد و گفت : این زائران در قالب ۵ کاروان اعزام می شوند و پس از یکماه میهمانی در خانه ی خدا و مدینه ی منور، دوم و سوم آبانمان به استان باز می گردند .

حسن یگانه همچنین با بیان اینکه ۳ خرداد و ۹۶۶ زائر گیلانی در ۳ ماه نخست امسال به عتبات عالیات اعزام شده انداضافه کرد : امسال ۱۵ هزار و ۲۷۱ زایر در قالب ۱۰۶ کاروان حج عمره از گیلان به مکه عزیمت کرده اند .

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مسئول امور روحانیان و بعثه ی مقام معظم رهبری در گیلان نیز از آماده سازی ۴۰۰ روحانی برای همراهی با کاروانهای زیارتی گیلان به سرزمین وحی و عتباب عالیات خبرداد و افزود : برای تمامی کاروانهای زیارتی استان از روحانیان گیلان بهره می گیریم .

Share