میان مناطق آزاد کشور

منطقه آزاد انزلی رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی را بدست آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان منطقه آزاد انزلی، با ایجاد بیشترین میزان اشتغالزایی صنعتی در سه ماهه نخست سال جاری، حائز رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی میان مناطق آزاد کشور شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی  سازمان منطقه آزاد انزلی، طبق آمار وزارت صنعت معدن و تجارت، این منطقه با ایجاد بیشترین میزان اشتغالزایی صنعتی در سه ماهه نخست سال جاری، حائز رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی میان مناطق آزاد کشور شده است.
sanatاین گزارش که مبتنی بر پروانه های بهره برداری صنعتی صادره از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی طی این مدت اعلام شده، تصریح دارد؛ در این مدت ۶۷۳ مورد اشتغالزایی صنعتی در محدوده منطقه از سوی بخش خصوصی ایجاد گردیده است.
روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی درخصوص دلایل کسب رتبه نخست اشتغالزایی صنعتی از سوی این سازمان چنین اظهار می کند: صدور تفویض اختیار وزارت صنعت معدن و تجارت در محدوده منطقه آزاد انزلی به ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان که موجب تسریع و وحدت رویه در فرآیندهای تصمیم گیری و صدور پروانه بهره برداری از سوی این سازمان شده است، و همچنین اعمال کامل مزایای قانونی مناطق آزاد در شهرکهای صنعتی این منطقه نظیر معافیتهای مالیاتی، انعقاده ۱۰ تفاهم نامه همکاری با نهادهای اجرایی استانی و کشوری به منظور تسهیل و تسریع در فرایند خدمات رسانی به فعالین اقتصادی وصنعتی محدوده و تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری از مهمترین دلایل افزایش میزان اشتغالزایی در این منطقه می باشد.
این گزارش می افزاید: اتصال و صدور کلیه مجوزات از طریق سامانه سراسری بهین یاب ، تلاش و برنامه ریزی جهت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق تعامل با بانکهای فعال در منطقه با هدف فعالسازی کامل، امکان ورود دستگاهها و ماشین آلات خطوط تولید بدون پرداخت عوارض گمرکی، اعمال مزیت معافیتهای حاصل از ارزش افزوده و غیره، مهندسی مجدد نحوه صدور جواز تاسیس احداث واحدهای صنعتی در سطح منطقه و امکان تولید با حداکثر ظرفیت در واحدهای تولیدی را می توان از دیگر دلایل افزایش اشتغال و حضور صاحبان تولید جهت فعالیت در منطقه آزاد انزلی اعلام کرد.
گفتنی است مهمترین گرایشهای صنعتی فعال شده در منطقه شامل صنایع Hi Tech ، نانو تکنولوژی، پزشکی و دارویی ، پوشاک ، مصالح ساختمانی ، بهداشتی و غذایی بوده است .
در منطقه آزاد انزلی حدود ۱۰۰ واحد صنعتی فعال در حوزه های مختلف صنایع سلولوزی، غذایی، پوشاک، پزشکی و دارویی، الکترونیک و فولاد مشغول به فعالیت بوده که بیش از ۲۰۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار می باشند.

Share