استاندار گیلان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

اشتغال مسئله مهم استان/افزایش اختیارات استانداران مناطق مرزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستان گفت : فقط با نظارت ، ساماندهی و حضور مستمر در مرزها نمی توانیم به تنهایی از قاچاق جلوگیری کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستان گفت : فقط با نظارت ، ساماندهی و حضور مستمر در مرزها نمی توانیم به تنهایی از قاچاق جلوگیری کنیم .

5020 دکتر محمد علی نجفی افزود : اقتصاد آزاد و رقابتی داشته و عرضه و تقاضا براساس کیفیت کالاها و تشخیص محوری مشتری باشد قاچاق تا حد زیادی کاهش می یابد .

وی با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : اقتصاد مقاومتی متکی به تولیدات داخل کشور بوده و با اجرای آن ، بالندگی دربخش اقتصاد ، اشتغال و خود باوری در تولیدات داخلی را به همراه خواهد داشت .

استاندار گیلان با تأکید براینکه باید شرایطی فراهم شود که کالای قاچاق مقرون به صرفه نباشد ، گفت : مشتری به دنبال کالای مرغوب است و با تولید کالای مناسب و با کیفیت نباید نگران واردات کالای نامرغوب و قاچاق باشیم .

دکتر نجفی ادامه داد : با رویکردی که دولت تدبیر و امید دارد و با اجرایی و عملیاتی شدن این سیاست ها در سال ۹۳ نباید نگران ورود کالاهای نامرغوب باشیم .

وی با تشریح مزایای یک اقتصاد پویا گفت : اقتصاد پویا ظرفیتی را فراهم می کنید که کیفیت محصولات داخلی افزایش پیدا کند .

استاندار گیلان با اشاره به وجود فضای همدلی و هماهنگی بین مسئولین دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت : باید از همه پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد برای مقابله با قاچاق و نیز توسعه هرچه بیشتر گیلان بهره ببریم و نباید فراموش کنیم که اشتغال مسئله مهم استان است .

دکتر نجفی به طرح ورود کالای همراه مسافر در منطقه آزاد بندر انزلی اشاره کرد و افزود : باید از این فرصتی که برای استان بوجود آمده بهره ببریم چرا که بااجرای این طرح ضمن بهره بردن مردم از کالای ارزان قیمت برای ۲۰ هزار نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود .

وی از تنفیض برخی از اختیارات خاص در مناطق مرزی از سوی شورای عالی امنیت ملی به استانداران خبرداد و گفت : براساس این ابلاغیه اختیارات استانداران در مرزها افزایش یافته و تسهیل در ارتباط با کشورهای همسایه ، نظارت برپروژه های عمرانی ، اشداد مرزی و حریم امنیت مرز از جمله این اخیتارات است .

استاندار گیلان با اشاره به پتانسیل های بالای گیلان در بخش های مختلف تأکید کرد : باید از فرصت دریا، مرز ، بنادر و مناطق ویژه ای که داریم برای پویایی اقتصاد استان بهره ببریم .

عبداللهی مشاور استاندار و دبیر کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق و ارز گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه دریازده ماه گذشته کالاهای قاچاق از جمله البسه ، لوازم پزشکی ، دارویی و آرایشی ، مشروبات الکلی و سوخت به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در استان کشف و ضبط شده است گفت : برای خاطیان این امر تاکنون ۱۷ میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند .11111

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون جامع مبارزه با قاچاق در کشور افزود : آسیب شناسی ، شناسایی ظرفیت ها ، رهیگیری کالاهای وارداتی از مبداء تا محل عرضه ، برخورد قاطع با متخلفین ، آموزش ، فرهنگ سازی و روان سازی تجارت از جمله موارد مهمی است که در این قانون به آن تأکید شده است.

عبداللهی به ابلاغ برنامه راهبردی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان توسط استاندار گیلان خبرداد و گفت : دراین ابلاغیه توانمند سازی تعاونی های مرزنشین ، حمایت از تولید وسرمایه گذاری ، مقابله با مخابرات قاچاق و ایجاد بازارچه مرزی آستارا برای تقویت معیشت مردم پیش بینی شده است .

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان افزود : با هدف تقویت مالی مرزنشینان و انجام صحیح مبادلات ارزی برای ۱۵۰ هزار نفر از سرپرستان خانوار عضو تعاونی های مرزنشینان تاکنون ۸۰ هزار کارت هوشمند صادر شده است .

Share