توسط اورژانس گیلان

نجات خانواده ۱۰ نفره از مرگ حتمی در آستارا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خانواده ۱۰ نفره آستارا که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده بودند،با کمک اورژانس ۱۱۵ گیلان از مرگ نجات پیدا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،خانواده ۱۰ نفره آستارا که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده بودند،با کمک اورژانس ۱۱۵ گیلان از مرگ نجات پیدا کردند.

15707-60448مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان روزدو شنبه اظهارکرد: این خانواده ۱۰ نفره که مسافر هم بودند دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.
این افراد با مشاهده علایم گازگرفتگی ساعت ۳:۳۷ صبح امروز با اورژانس ۱۱۵ تماس و پس از رسیدن تکنسین های اورژانس ۱۱۵ مرکز فوریت های پزشکی آستارا به محل، با انجام اقدامات اولیه همچون اکسیژن تراپی و برقراری رگ باز برای بیماران، ایشان به بیمارستان شهید بهشتی آستارا انتقال داده شدند. هم اکنون وضعیت عمومی آنها رضایتبخش است.

وی افزود: برای جلوگیری از وقوع گازگرفتگی باید از وسایل گرمایشی و آبگرمکن استاندارد استفاده کرد، از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ و آبگرمکن اطمینان یافت ،صحت کار وسایل گرمایشی و آبگرمکن و باز بودن مسیر دودکش نیز باید چک شود..

دکتر جمشید محمدی مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان گیلان از شهروندن خواست در صورت مشاهده علائم مسمومیت با مونوکسید کربن، سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

وی افزود: قبل از رسیدن اورژانس درب و پنجره ها را باز کنید و هیچ ماده خوراکی یا نوشیدنی به فرد دچار گاز گرفتگی که کاهش هوشیاری دارد ندهید

دکتر جمشیدی با تاکید بر ضرورت شناسایی علایم مسومیت با گاز منوکسید کربن گفت:: از علایم مسمویت با گاز مونوکسید کربن سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری است.

 

روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان/

Share