فردا 16 مرداد

مراسم گرامیدشت دکتر معین برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم بزرگداشت دکتر معین استاد ادب و فرهنگ ساعت ۱۸ فردا ۱۶ مرداد با حضور خانواده و دوستداران فرهنگ و ادب پارسی در کنار آرامگاه وی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم بزرگداشت دکتر معین استاد ادب و فرهنگ ساعت ۱۸ فردا ۱۶ مرداد با حضور خانواده و دوستداران فرهنگ و ادب پارسی در کنار آرامگاه وی  برگزار می‌شود.

images-125x86سخنران این مراسم دکتر توفیق سبحانی از مولاناپژوهان سرشناس ایران است.

تصنیف و تألیف ستاره ناهید،حافظ شیرین سخن، یک قطعه شعر در پارسی باستان، شاهان کیانی و مرزبان نامه، تصحیح کتبی چون دانشنامه علایی تألیف ابن سینا، چهار مقاله تألیف نظامی عروضی سمرقندی، مجموعه اشعار دهخدا، ترجمه روان شناسی تربیتی و کتیبه های پهلوی از جمله فعالیت های این استاد بزرگ علم و ادب فارسی است.

از این اندیشمند بزرگ، مقالات و آثار مهم دیگری به چاپ رسیده که گردآوری و چاپ لغت نامه معین یکی از آثار بزرگ این استاد و اندیشمند فارسی به شمار می رود.

استاد معین در نهم اردیبهشت سال ۱۲۹۷ در شهر رشت و در خانواده ای از علمای روحانی متولد شد.

این استاد فرهیخته در تاریخ نهم آذر ۱۳۴۵ به سبب عارضه سکته مغزی در بیمارستان آریا تهران بستری گردید و در اثر همین عارضه نیز به حالت اغماء رفت.

سرانجام دکتر محمد معین در ۱۳ تیر ۱۳۵۰ در ایران وفات یافت و هم اکنون نیز آرامگاه این استاد اندیشمند در آستانه اشرفیه و در کنار رودخانه حشمت رود قرار دارد.

ˈآیین چراغ، خامشی نیستˈ و دکتر محمد معین به قوت واژه و قلم برای همیشه سرزمینمان ماندگار شد.
/آستان خبر

Share