استاندار گيلان در بازديد از صدا و سيماي مركز گيلان

به اتهامات نادرست پاسخ نداده ام تا استان آرامش خود را از دست ندهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛ دکتر محمدعلی نجفی با حضور در صداوسیمای مرکز گیلان از بخش های مختلف این مرکز به ویژه استودیوی در حال ساخت برنامه های تلویزیونی دیدن کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ؛ دکتر محمدعلی نجفی با حضور در صداوسیمای مرکز گیلان از بخش های مختلف این مرکز به ویژه استودیوی در حال ساخت برنامه های تلویزیونی دیدن کرد .

استاندار گیلان در جمع مدیران و کارشناسان صدا وسیمای مرکز گیلان با اشاره به مشکلات موجود استان خاطر نشان کرد : مشکلات استان همیشه به دلیل کمبود اعتبار و تحریم ها نیست بلکه برخی مشکلات به دلیل ضعف مدیریت ها و پیگیری نکردن مشکلات استان از سوی مسئولان است .

70 وی افزود : گیلان متأسفانه هماره به عنوان استانی برخوردار و بدون مشکل مطرح بوده است که موجب اختصاص کمتر اعتبارات ملی شده است که در تلاشیم این رویکرد را تغییر دهیم .
نماینده عالی دولت تاکید کرد: رسانه ها در این زمینه می تواند نقش مهمی ایفا کنند.
استاندار گیلان با اشاره به مزین شدن سال ۹۳ به فرهنگ و اقتصاد گفت :تحقق اقتصاد مقاومتی وابسته به رونق تولید داخلی است و اگر نتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی و گیلانی که همان فرهنگ کار کردن است را نهادینه کنیم ، نمی توانیم خودباوری را در جامعه بوجود بیاوریم .
دکتر نجفی با اشاره به نقش رسانه ی ملی به عنوان یک دانشگاه عمومی عمومی در با بیان اینکه گسترش و رشد جامعه در زمینه های گوناگون از جمله اعتقادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و نظامی گفت : آنچه از صدا و سیما به منزله یک دانشگاه انتظار می رود رواج اندیشه پویا ، روح امید ، نشاط ، اعتماد و انگیزه سودمندی شهروندان در روند پیشرفت است .
وی با بیان اینکه توجه به حقوق شهروندی و گسترش آن و آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی مندرج در قانون اساسی و قوانین موضوعه و تقویت زمینه های فکری و اخلاقی آنان جهت اجرا و حاکمیت هرچه بیشتر قانون است افزود: صدا وسیما باید تلاش کند حقوق شهروندی را هرچه بیشتر به مردم و مسئولین بشناساند .
دکتر نجفی ادامه داد: پدیده های ارزشمند و مهم اجتماعی و فعالیتهای بزرگ با عدم همراهی و اطلاع رسانی رسانه ها نمی توانند تاثیر باشند.
استاندار گیلان با تأکید براینکه تولیدات صدا و سیما باید بصورت هدفمند در خدمت توسعه استان باشد اظهار داشت : یکی از مهمترین وظایف شبکه های استانی حفظ هویت بومی و تقویت زیبایی های گیلان است .

76
وی با تأکید برمعرفی توانمندیهای گیلان برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی گفت باید زیرساخت های استان بویژه در بخش گردشگری و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی بیش از پیش تقویت شود .
دکتر محمد علی نجفی به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام با ایشان که فرمودند مراقب باشید فضای جنجالی در کشور به نفع کشور نیست بعضی ها روی اعصاب مردم اینقدر راه نروند ، که آدم مشاهد میکند ، امنیت فکری و ذهنی برای مردم مهم است ، اشاره کرد و گفت : صدا و سیما در حفظ ارامش نسبی که در استان و کشور ایجاد شده است می تواند نقش بسیار تأثیرگذاری ایفا کند .
استاندار گیلان به برخی حاشیه سازی ها در فضای مجازی و رسانه ای اشاره کرد و گفت : من هیچگاه به این حاشیه سازی ها و اتهامات هرچند نادرست پاسخ نداده ام تا استان آرامش خود را از دست ندهد و فقط فضای کارحاکم باشد.
دکتر نجفی توجه به مسائل زیست محیطی در گیلان را بسیار مهم دانست و افزود : مناسب سازی سواحل و طرح های سالمسازی دریا از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید خواهد بود که در این زمینه تیتر رسانه ها کمک و یاور ما هستند.
وی با اشاره به شبکه های برون مرزی صدا و سیما ، اظهار داشت : این شبکه ها موجب حضور فرامنطقه ای صدا و سیما و زمینه مناسبی برای انتقال اهداف بلند اسلام و انقلاب است .
دکتر نجفی با بیان اینکه به حضور سرمایه گذار در گیلان نیاز داریم گفت : اشتغال یکی از مسائل مهم استان است که سرمنشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است .
وی در ادامه با بیان اینکه خبر صدا و سیما یکی از پر بیننده ترین برنامه های مرکز محسوب می شود و حضور کارشناسانه خبر در مسایل مختلف برای پیگیری و حل بسیاری از مشکلات استان موثر است از مسئولان خواست پاسخگویی به خبرنگاران را در اولویت کارهای خود قرار دهند .
استاندار گیلان گفت : رویکرد دولت و توجه ویژه به توسعه رسانه از طریق تقویت منابع اعتباری و حمایت ملی است که در این راستا در مذاکرات به عمل آمده با مسئولان رسانه ملی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گامهای موثری برای حل مشکلات اعتباری سازمان صدا و سیما برداشته شده است.
دکتر نجفی همچنین با اشاره به توفیقات صدا و سیمای مرکز گیلان در جشنواره ی تولیدات مراکز در تبریز این توفیقات را نشان از توان بالای صدا و سیمای مرکز گیلان دانست.
استاندار گیلان همچنین در پایان این بازدید و به پاس قدردانی از تلاشهای کارکنان صدا و سیما و کسب جوایز متعدد در جشنواره های مختلف به ویژه هیجدهمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما در تبریز لوح تقدیری را به مدیر کل صداوسیمای مرکز اهداکرد .

82 71

Share