رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد گیلان به طرفی پیش می‌رود که وابستگی به شهریه را کم کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این جلسه بر حمایت دولت از دانشگاه‌های غیر دولتی تأکید کرد. نوبخت ادامه داد: دولت تصمیم دارد فضای فعالیت و گسترش بخش خصوصی در آموزش عالی را به وجود آورد و دولت تدبیر و امید از این مراکز آموزشی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا69853358513930526545   و به نقل از روابط عمومی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این جلسه بر حمایت دولت از دانشگاه‌های غیر دولتی تأکید کرد. محمدباقر نوبخت ادامه داد: دولت تصمیم دارد فضای فعالیت و گسترش بخش خصوصی در آموزش عالی را به وجود آورد و دولت تدبیر و امید از این مراکز آموزشی حمایت می‌کند.

رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با حضور در جلسه هیئت امنای استانی چهار استان گیلان، ما

10150308059704011266زندران، گلستان و سمنان بر نقش هیئت امنا در اداره دانشگاه تأکید کرد. حمید میرزاده، اظهار کرد: مصوبه هیئت امنای استانی از بهترین تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه اداره دانشگاه آزاد اسلامی است. وی با اشاره به اینکه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان‌ها به هیئت امنای استانی واگذار شده است، گفت: اعضای هیئت امنای استانی مسائل دانشگاه را جدی‌تر پیگیری کنند زیرا هیئت امنای دیگر جنبه تشریفاتی ندارند.

رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت تمام مسائل دانشگاه‌ها را در اختیار هیئت امنای استانی اعلام کرد و ادامه داد: هیئت امنای استانی تقریباً دارای تمام اختیارات و وظایف دانشگاه‌های آزاد استان مانند امور استخدامی، دانشجویی، اداری و مالی، تعیین حسابرس و آشنا به مشکلات استان هستند. وی افزود: هیئت امنای استانی دارای دو کمیسیون دائمی و کمیسیون نظارت بر حسن اجرای مصوبات هستند که برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اجرایی، اداری و مالی از وظایف این دو کمیسیون است. میرزاده خاطرنشان کرد: در برنامه چهار ساله دانشگاه، واحدها و مراکز آموزشی موظف هستند وابستگی خود را به شهریه به میزان ۶۰ تا ۶۵ درصد کاهش دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید از علم تولیدی خود با همکاری فارغ‌التحصیلان آن دانشگاه ثروت بیافریند، تصریح کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در برآورد بودجه سال ۹۳ خود نشان داد به طرفی پیش می‌رود که وابستگی به شهریه را کم کند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان تغییر رویکرد توسعه این نهاد، متذکر شد: توسعه کمی دانشگاه آزاد اسلامی در سه دهه گذشته ضروری بود. وی افزود: در دهه چهارم فعالیت این دانشگاه، توسعه کمی، به جز در موارد ضروری69713509554465451292 برای رشته‌های چند نظمی جدید توصیه نمی‌شود. به گفته میرزاده، تمام تلاش‌ها باید برای توسعه تحصیلات تکمیلی، تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد مراکز رشد، جدی گرفتن بحث پژوهش‌محوری، رشته‌های دکترا و به طور کلی توسعه کیفی دانشگاه متمرکز شود. وی از افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای راهبردی فرهنگی بودجه فرهنگی واحدها و مراکز آموزشی چهار درصد تعیین شده که باید صرف فعالیت‌های فرهنگی ماندگار و توسعه زبان و ادبیات فارسی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، شود.

احمد شاهورانی، نماینده تام‌الاختیار ریاست عالی دانشگاه در هیئت امنای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نیز گزارش مبسوطی از روند فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

بهروز دانشیان، دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در نشست مذکور گزارش کاملی از بودجه سال ۹۳ این دانشگاه آزاد را ارائه کرد.

Share