افتتاح دومین پل مرزی آستارا با جمهوری آذربایجان در آستاراچای

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین پل مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در رودخانه آستاراچای به‌زودی افتتاح می‌شود. نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه جاری در شهر باکو مرکز جمهوری آذربایجان برگزار شد که حمیدرضا محمدی مدیر کل گمرکات شهرستان مرزی آستارا به عنوان نماینده گمرک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین پل مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در رودخانه آستاراچای به‌زودی افتتاح می‌شود.

13920924000614_PhotoAنهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه جاری در شهر باکو مرکز جمهوری آذربایجان برگزار شد که حمیدرضا محمدی مدیر کل گمرکات شهرستان مرزی آستارا به عنوان نماینده گمرک ایران در ترکیب هیئت ۵۰ نفری نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و بخش‌خصوصی در آن حضور داشت.

محمدی اظهار کرد: در این اجلاس با افزایش سطح خدمات‌رسانی گمرکی در مرز آستارا موافقت شد.

وی از ۲۴ ساعته شدن مرز بیله‌سوار با آذربایجان برای مسافران خبر داد و گفت: به‌زودی دروازه مشترک مرزی در مرز آستارا بین ایران و آذربایجان عملیاتی می‌شود.

مدیر کل گمرک آستارا گفت: اکنون بین ایران و آذربایجان چهار مرز مشترک و رسمی آستارا در گیلان، بیله سوار در اردبیل، جلفا در آذربایجان شرقی و پلدشت در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی مهم‌ترین مرز زمینی را مرز آستارا ذکر کرد و یادآور شد: سالانه ۸۰۰ هزار نفر مسافر از این مرز تردد می‌کنند.

محمدی افزود: در نهمین جلسه اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، محمود واعظی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران نیز حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه به دنبال افتتاح نخستین آزمایشگاه همکار استاندارد در گمرک آستارا هستیم، تصریح کرد: به‌زودی مرکز پنجره واحد تجاری گمرک آستارا نیز تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل گمرکات آستارا یادآور شد: با توجه به تجارت چمدانی، حمل کالای باربری در این مرز بین ۵۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ تن بوده و ارزش کالا مهم است.

وی با بیان اینکه تردد مسافر یا کامیون و اتوبوس در اقتصاد دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: دو بانده شدن مسیر مهم‌ترین مسئله است.

محمدی متذکر شد: با توجه به اینکه کریدور شمال‌ـجنوب از مرز آستارا می‌گذرد اهمیت این جاده بیش از پیش احساس می‌شود.

فارس/

Share