در جشن گلریزان

کمک ۱۷۷ میلیون تومانی مردم رشت برای آزادی زندانیان غیرعمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن گلریزان شامگاه چهارشنبه با حضور خیران و جمعی از مسئولان استان گیلان در تالار آبشار شهر رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جشن گلریزان شامگاه چهارشنبه با حضور خیران و جمعی از مسئولان استان گیلان در تالار آبشار شهر رشت برگزار شد.

در این مراسم مردم رشت مبلغ ۱۷۷ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به صورت نقدی، چک و وعده کمک کردند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال، عیسی مهدوی فرماندار رشت ۵۰ میلیون ریال، حسین علی‌محمدی مدیر کل کمیته امداد گیلان ۲ میلیون تومان کمک نقدی و ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری این استان نیز ۱۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان دیه کمک کردند.

خیران حاضر در مراسم مذکور نیز مبالغی را برای آزادی زندانیان غیرعمد کمک کردند.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان در جشن گلریزان مذکور اظهار کرد: سال گذشته ۶۱۸ نفر زندانی غیر عمد با کمک خیران گیلان از زندان آزاد شدند.
jpg1669

حمید کامران‌زاده با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان میزان محکومیت این تعداد زندانی بود، تصریح کرد: از این مبلغ ۳۷ میلیارد تومان را شاکیان گذشت کردند.

وی ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را کمک خانواده‌های زندانی و بیمه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: از طریق صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زندانیان گیلان کمک شد.

مدیرعامل ستاد دیه گیلان با بیان اینکه پول‌های جمع‌آوری شده در جشن گلریزان به حساب ستاد دیه واریز می‌شود تا برای آزادی زندانیان هزینه شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ستاد دیه مرکز ۱۲ میلیارد تومان کمک کرد که بخشی از آن قرض‌الحسنه بود.

وی کمک‌های مردم و خیران در جشن‌های گلریزان را به روش‌های نقدی، چک و وعده عنوان کرد و متذکر شد: در جشن گلریزان سال گذشته تا یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان مبلغ ۸۲ میلیون تومان از ۱۷۴ میلیون وصول شد.
/فارس

Share