در دیدار با جمعی از شخصیت های اصولگرا

رییس جمهوری، همگان را به وحدت برای حل مشکلات کشور فراخواند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری در دیدار با جمعی از شخصیت های اصولگرا بر لزوم اتحاد همه گروه ها، جناح ها و مردم برای رویارویی با مخاطرات و حل مشکلات کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهوری پنجشنبه شب در دیدار با جمعی از شخصیت های اصولگرا بر لزوم اتحاد همه گروه ها، جناح ها و مردم برای رویارویی با مخاطرات و حل مشکلات کشور تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: همه باید برای حل و فصل مشکلاتی که کشور و نظام را در معرض آسیب قرار می دهد دست به دست هم دهیم.

rohani1.phpوی افزود: همه گروه ها ، جناح ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون باید زیر یک چتر واحد برای حل مشکلات و رویارویی با مخاطرات و معضلات در کنارهم قرار گیرند.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر همه ما در مورد فهرست آسیب ها و مشکلات و دشمنان کشور و نیز راهکارها و نقشه راه مواجهه با این مسایل اتفاق نظر داشته باشیم ، بسیاری از مشکلات که امروز پر رنگ دیده می شود، کوچک جلوه خواهد کرد و تسامح با یکدیگر نیز آسان تر می شود.

دکتر روحانی ضرورت بهره گیری عملی از سیره و سلوک پیامبر مکرم اسلام و ائمه هدی (ع) در طول ۲۵۰ سال حیات طیبه آنها را خاطرنشان کرد و گفت: باید تا جایی که می توان از اختلافات در داخل کشور کاست و دست در دست هم برای حفاظت از منافع ملی و صیانت از ارزشهای انقلاب حرکت کرد.

رییس جمهوری گفت : همه ما باید تلاش کنیم تا از انشقاق و شکاف های اجتماعی در حوزه هایی نظیر قومیت ، مذهب و جناح بندی های سیاسی بکاهیم.

دکتر روحانی ضمن انتقاد از برخی دیدگاه ها که نسبت به هر نوع وحدتی نظر سوء دارند، گفت: نباید غربالی در دست بگیریم که بر اساس آن بیشتر افراد کنار گذاشته شوند و تنها تعداد اندکی حائز شرایط برای ادامه کار باقی بمانند.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: برای حل مشکلات بزرگی چون رکود تورمی و ایجاد اشتغال نیاز به حضور همه افراد و گروه ها از جناح ها ، اقوام و مذاهب مختلف داریم و همه ما شاهد بودیم که در طول سالهای دفاع مقدس، مردم این مرز و بوم بی توجه به سلیقه ، دین و جناح سیاسی در دفاع از کیان کشور و انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه « این اشتباه بزرگی است که دشمن را فقط به دشمن خارجی محدود کنیم » ، گفت: نباید دشمنان بزرگ داخلی نظیر رکود تورمی ، فساد اداری و بیکاری را از ذهن دور نگه داریم زیرا این دشمنان، زندگی مردم را تحت فشار قرار داده و منجر به گسترش آسیب های اجتماعی می شوند که هیچ جناحی را نمی شناسد.

دکتر روحانی گفت: دولت یازدهم از همه جناح ها و گروه های سیاسی تشکیل شده است و در یازده ماه گذشته ما هیچگاه در مسیر حل مسایل اساسی کشور میان سلیقه های مختلفی که در دولت حضور دارند شاهد اختلاف نبوده ایم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدا و انتهای سخنانش با ذکر آیه شریفه « وَقُل لِّعِبَادِی یَقُولُواْ الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنزَغُ بَیْنَهُمْ إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِینًا » همه دست اندرکاران عرصه سیاسی و مسئولان کشور را به تاسی از این تعبیر زیبای قرآن مجید و بیان بهترین کلام و جمله در خطاب با یکدیگر دعوت کرد.

پیش از سخنان رییس جمهوری دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد ، دکتر لاله افتخاری ، مهندس محمدنبی حبیبی ، مهندس حسین فدایی و حجت الاسلام سبحانی نیا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست های صمیمانه ای ، بطور جداگانه دیدگاه های خود را در باره مسایل روز کشور بیان کردند.

دکتر حداد عادل ضمن اعلام حمایت از رویکرد اعتدال رییس جمهوری ، ثبات در مدیریت کشور را محصول اعتدال حقیقی خواند و با تشکر از دولت بخاطر استفاده از همه ظرفیت ها و نیروها فارغ از جناح بندی های سیاسی ، به کارگیری افراد پاک و وفادار به نظام را زمینه ساز وفاق و حل مشکلات دانست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نیز با بیان اینکه دولت می تواند نقش محوری در خلق فرهنگ توسعه سیاسی ایفا کند، در باره مسایل مرتبط با سیاست خارجی گفت: راه مقابله با صف آرایی ۱+۵ در برابر خواسته قانونی و مشروع دولت و ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای، صبر در برابر دشمن و یکپارچگی در داخل است.

دکتر لاله افتخاری هم با اشاره به نیازهای بانوان کشور ، از همگرایی نمایندگان زن مجلس با معاونت امور زنان ریاست جمهوری در مرتفع کردن نیازهای این قشر خبر داد و از دولت خواست تا با تامین بودجه، زمینه را برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت و بیمه زنان خانه دار فراهم آورد.

در ادامه، مهندس محمدنبی حبیبی ضمن ارایه تحلیلی از شرایط سیاسی کشور گفت: برخی انتقادها از سوی کسانی که پایبند نظام و انقلاب هستند می تواند دست و فکر دولت را در حل مشکلات داخلی و روابط بین المللی باز کند.

حسین فدایی نیز با بیان اینکه ˈبچه های حزب اللهی و نیروهای ارزشی بر اساس اعتقاد ، باور دینی ، ولایت پذیری و عقلانیت خود را حامی دولت می دانندˈ ، خواستار اتخاذ تدابیری موثر برای جلوگیری از تبدیل شدن رقابت های درون گفتمانی گروه های سیاسی به رقابت با اصل نظام شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا نیز پیامدهای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و ادامه حمایت از اقشار آسیب پذیر در پی اجرای این مرحله را خاطرنشان کرد و گفت: دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر، طرح یا لایحه ای را در جهت اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، ارایه کنند.

شبس**۹۲۴۱**۱۵۵۱

Share