در شبی که موجب افتخار ایران شد

بازیکنان تیم ملی پس از باخت به آرژانتین چه گفتند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شکست شجاعانه تیم ملی ایران برابر آرژانتین واکنش مشابهی را در میان اعضای تیم ملی به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شکست شجاعانه تیم ملی ایران برابر آرژانتین واکنش مشابهی را در میان اعضای تیم ملی به دنبال داشت.

13930331203617553_PhotoLعلی کفاشیان پس از شکست یک بر صفر ایران برابر آرژانتین گفت: بازیکنان ما خیلی تلاش و سعی کردند که بتوانند در این دیدار امتیاز بگیرند اما بدشانسی مانع از امتیازگرفتن ما شد. بازیکنان نشان دادند که سطح بالایی دارند و با وجود همه شایستگی‌شان شکست خوردند.

او افزود: با این نمایش که ارائه کردیم همه دنیا روی ما حساب دیگری می‌کنند. انشاء‌الله در نهایت عملکرد ما منجر به صعود شود. تیم ملی امروز بازی قابل قبولی را ارائه داد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به سؤالی درباره پاداش تیم ملی و این که آیا با وجود شکست برابر آرژانتین این پاداش به بازیکنان به دلیل عملکردشان داده می‌شود یا خیر اظهار کرد: فعلاً در این باره تصمیم نگرفتیم. بازی با بوسنی پیش روی ماست و بعد از آن تصمیم می‌گیریم که چکار کنیم.

دژآگه: در فوتبال شانس هم لازم هست

اشکان دژآگه گفت: در فوتبال شانس هم لازم هست هرچند دروازه‌بان آرژانتین هم خوب کار می‌کرد.

 اشکان دژاگه در جمع خبرنگاران درباره بازی امروز ایران مقابل آرژانتین گفت: فکر می‌کنم تیم بسیار خوب کار کرد و امروز به تمام دنیا نشان دادیم که می‌توانیم مقابل تیم‌هایی مثل آرژانتین خوب بازی کنیم و حتی با کمی شانس می‌توانستیم پیروز این بازی باشیم.

وی افزود: یکی از فرصت‌هایی که صددرصد به ما داده نشد مربوط به پنالتی بود اما فوتبال است و نمی‌توان بعد از بازی درباره موقعیت‌های از دست رفته صحبت کرد. ما سه روز فرصت داریم تا استراحت کنیم و مقابل بوسنی حاضر شویم و هنوز برای صعود به مرحله بعد شانس داریم. اگر مانند امروز در مقابل بوسنی هم بازی کنیم می‌توانیم موفق شویم.

وی در پاسخ به این که امروز بسیار خوب در مقابل آرژانتین ظاهر شد و توانایی‌های خود را نشان داد گفت: فکر می‌کنم بازی با تیم‌های آفریقایی بسیار سخت است چون آن‌ها فشرده بازی می‌کنند. من همیشه سعی می‌کنم در هر بازی خوب باشم اما بعضی وقت‌ها آن طور که باید نمی‌شود. امروز همه تیم مقابل آرژانتین خوب کار کرد و نباید فراموش کنیم که ما با آرژانتینی بازی کردیم که از بهترین تیم‌های دنیاست.

دژاگه در پاسخ به اینکه آیا شکست مقابل آرژانتین باعث ناامیدی تیم نشده است، گفت: بعد از بازی کمی ناراحت هستیم اما فوتبال همین است و نمی‌توانیم نتیجه را عوض کنیم. البته بازیکنان از بازی‌ای که مقابل تیم آرژانتین داشتند هم شاد هستند و ما باید سعی کنیم که بوسنی را ببریم.

اشکان دژاگه همچنین درباره اعتراض‌های کارلوس کی‌روش نسبت به تیم داوری بازی گفت: اگر در آن صحنه داور پنالتی ما را می‌گرفت و ما آن را به گل تبدیل می‌کردیم روند بازی تغییر می‌کرد اما باید این چیزها را فراموش کنیم. اگر برابر بوسنی هم همین طور بازی کنیم می‌توانیم به مرحله بعد برویم.

وی درباره موقعیت‌های گلزنی که نصیبش شد نیز گفت: فقط من فرصت نداشتم بلکه قوچان نژاد هم شانس‌های خوبی برای گلزنی داشت. اگر کمی شانس داشتیم یکی از آن توپ‌ها گل می‌شد و بازی طور دیگری پیش می‌رفت. به هر حال در فوتبال شانس هم لازم است. هرچند دروازه‌بان آرژانتین هم خیلی خوب کار می‌کرد.

وی ادامه داد: ما برابر آرژانتین بازی می‌کردیم بچه‌ها خیلی خوب جنگیدند و سعی کردند تمام جان‌شان را در بازی بگذارند. ان‌شاءالله برابر بوسنی هم همین طور بازی می‌کنیم.

دژاگه که پس از بازی با نیجریه از عملکرد خودش راضی نبود درباره عملکردش برابر آرژانتین گفت: در آن بازی هم سایرین خوب کار کردند و دفاع‌مان خیلی خوب بود. اما من می‌توانستم بهتر عمل کنم خدا را شکر امروز توانستم به تیم کمک کنم. ا ن‌شاءالله در بازی بعد هم بازی بهتری داشته باشم.

در پایان خبرنگاری از دژاگه پرسید که آیا در بازی برابر بوسنی پایش به گلزنی باز می‌شود؟ دژاگه در پاسخ با خنده گفت: بله دیگر وقتش است!

سیدجلال حسینی: با قلبمان بازی کردیم/ بازی تدارکاتی داشتیم نتیجه بهتری می‌گرفتیم

مدافع تیم ملی می‌گوید، اگر این تیم بازی‌های تدارکاتی بیشتری را پشت سر می‌گذاشت بهتر نتیجه می‌گرفت.

 سیدجلال حسینی پس از شکست یک بر صفر ایران برابر آرژانتین گفت: ما دفاع خوبی را در این دیدار انجام دادیم اما متأسفانه نتوانستیم نتیجه لازم را بگیریم. امیدوارم از امروز تمرکزمان به بازی با بوسنی برود و با یک ریکاوری به مصاف بوسنی برویم چون همه آماده صعود به مرحله بعدی هستیم.

او افزود: همه مردم دنیا و تماشاگران در استادیوم دیدند که ما با قلبمان بازی کردیم. اگر بازی‌های تدارکاتی داشتیم بهتر نتیجه می‌گرفتیم. از امروز تنها به بازی با بوسنی فکر می‌کنیم. آنها خیلی تیم خوبی هستند و باید پرتلاش برابرشان ظاهر شویم.

مدافع تیم ملی درباره فرصتی که در ابتدای بازی از دست داد، اظهار کرد: متأسفانه بازیکن آرژانتین من را هل داد و نتوانستم ضربه سر خوبی را بزنم.

امیرحسین صادقی: فقط به مسی باختیم

مدافع تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی فقط به تبحر مسی بازی را باخته است.

میرحسین صادقی درباره نمایش درخشان تیم ملی برابر آرژانتین در دومین دیدارش در جام جهانی ۲۰۱۴ اظهار کرد: نمایش خوبی داشتیم اما در لحظات آخر بازی از دست‌مان درآمد.

وی ادامه داد: ما اگر امروز به آرژانتین باختیم فقط به مسی باختیم و البته داور هم اشتباه‌هایی داشت. اینجا نمی‌شود خیلی درباره داوری حرف زد اما به هر حال این بازی تمام شد و باید به فکر بازی بعد باشیم.

منتظری: می‌توانستیم آرژانتین را شکست دهیم

مدافع تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید که تیم ملی این شانس را داشت که آرژانتین را شکست دهد.

 پژمان منتظری پس از شکست یک بر صفر تیم ملی ایران برابر آرژانتین گفت: فکر نمی‌کردیم که بتوانیم این قدر خوب برابر آرژانتین بازی کنیم اما از قبل کادر فنی با ما صحبت‌هایی کرده بود و برنامه‌ریزی‌هایی برای این بازی داشتیم.

وی ادامه داد: درست است که به آرژانتین باختیم اما این شانس را داشتیم که این تیم را شکست دهیم. حداقل می‌توانستیم یک امتیاز از این تیم بگیریم. به هرحال خدا را شکر می‌کنم که بچه‌ها خوب بازی کردند و مردم ایران را خوشحال کردند. همین مسئله برای ما ارزش دارد.

تیموریان: مثل مرد جنگیدیم/ پنالتی دژاگه سوخت

هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: برابر یکی از بهترین تیم‌های دنیا مثل مرد جنگیدیم و از این بابت به تمام ایرانی‌ها تبریک می‌گویم.

 آندرانیک تیموریان پس از عملکرد درخشان تیم ملی برابر آرژانتین و شکست یک بر صفر برابر این تیم اظهار کرد: ابتدا به ۷۵ میلیون ایرانی تبریک می‌گویم که از تیم ملی‌شان حمایت کردند. بازی خیلی خوبی برابر آرژانتین انجام دادیم و مثل مرد جلوی آن‌ها جنگیدیم.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم اختلاف ما و آرژانتین یک گل باشد اما برابر این تیم خیلی خوب بازی کردیم. پس از بازی برابر نیجریه به ما گفتند که خوب بازی نکردیم. ولی امروز بازی بهتری انجام دادیم و با درخشش دروازه‌بان آرژانتین، نتوانستیم به گل برسیم. همچنین داور پنالتی دژاگه را نگرفت و این پنالتی سوخت.

آندو ادامه داد: برابر آرژانتین عالی بودیم و ۹۰ دقیقه برابر یکی از بهترین تیم‌های دنیا خوب بازی کردیم. ان‌شاءالله در بازی بعد بوسنی را می‌بریم و به مرحله بعد صعود می‌کنیم. امیدوارم عملکردمان برابر بوسنی بهتر از بازی امروز باشد.

علیرضا حقیقی: حق به حقدار نرسید/ از دیدار با بوسنی با دست پر برمی‌گردیم

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که ایران می‌توانست آرژانتین را شکست دهد و حق به حقدار نرسید.

 علیرضا حقیقی که در بازی برابر آرژانتین عملکرد درخشانی داشت در باره این بازی گفت: خدا را شکر می‌کنم همه بازیکنان تلاش زیادی کردند و خوب بازی کردند. فوتبال همین است و همیشه حق به حقدار نمی‌رسد. امروز به جرات می‌توانم بگویم که حق‌ ما پیروزی بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بازی را در دقیقه ۹۱ واگذار کردیم ولی این چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کند. اطمینان دارم از بازی با بوسنی با دست پر خارج می‌شویم.

حقیقی درباره گلی که از لیونل مسی دریافت کرد هم گفت: من نه فقط در آن صحنه که در همه صحنه‌ها تمام تلاشم را کردم. در آن صحنه هم خیلی خودم را کشیدم اما توپ به جایی رفت که نباید می‌رفت.

رضا حقیقی: می‌توانستیم آرژانتین را ببریم/ خطا روی اشکان را به چشم دیدم

هافبک تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که ملی‌پوشان ایران به این باور رسیده بودند که می‌توانند آرژانتین را شکست دهند.

 رضا حقیقی پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر آرژانتین اظهار کرد: شرایط خیلی خوب و ما لحظات آخر فکر کردیم که بازی تمام شده است. بازیکنان خوب کار کردند. نمی‌گویم موقعیت‌های ما بیشتر بود اما درصد گل‌شدن آنها قطعاً بیشتر بود.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران همچنین گفت از این باخت بسیار ناراحتیم و حسرت می‌خوریم که در لحظات آخر نتوانستیم نتیجه را حفظ کنیم. حالا باید ریکاوری کنیم تا برای بازی با بوسنی آماده شویم.

وی درباره عملکرد داور مسابقه نیز گفت: در صحنه مشکوک پنالتی پشت دروازه آرژانتین مشغول گرم کردن بودم و دیدم که قطعاً روی اشکان خطا شد.فکر می‌کنم داور اصلاً تمرکز لازم را نداشت و در چند صحنه با برخورد به توپ ما جلوی ضد حمله ما را گرفت. متأسفانه بیشتر اشتباه‌های داور به ضرر ما بود و شاه‌گل اشتباه‌هایش هم همان پنالتی بود.

حقیقی در ادامه گفت: همیشه برای تیم‌های کم‌تجربه بازی در نیمه اول سخت‌تر است ولی هرچه زمان بازی به پیش می‌رود اعتماد به نفس این تیم‌ها بالا می‌رود. ما واقعاً می‌توانستیم آرژانتین را ببریم و بازیکنان به این خودباوری رسیده بودند. دیدید که آرژانتینی‌ها وقتی به گل رسیدند خیلی خوشحال بودند و وقت تلف می‌کردند.

حقیقی همچنین گفت: ما همچنان برای صعود به دور بعد شانس داریم. اما هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. اکنون باید بازیکنان از نظر روحی و بدنی ریکاوری شوند. اما شانس‌مان برای صعود زیاد است.

انصاری‌فرد: مستحق باخت نبودیم/ به تصمیم کی‌روش احترام می‌گذارم

مهاجم تیم ملی می‌گوید، این تیم مستحق شکست برابر آرژانتین نبود.

 کریم انصاری‌فرد پس از شکست یک بر صفر ایران برابر آرژانتین گفت: می‌توانستیم در این دیدار بازنده نباشیم. خیلی بازی خوبی را ارائه دادیم و مستحق شکست به هیچ وجه نبودیم. بازیکنان ما خیلی تلاش کردند ولی به حقشان نرسیدند.

او افزود: به هر حال جز آرژانتین سایر تیم‌ها صعود یا عدم صعودشان مشخص نشده و می‌توانیم با شکست بوسنی به مرحله بعدی برویم.

مهاجم تیم ملی درباره نیمکت‌نشینی‌اش اظهار کرد هرچه کادر فنی تصمیم بگیرد، اطاعت می‌کنم و به آن احترام می‌گذارم.

پولادی: بازی‌ای کردیم که ملت افتخار کند/ پنالتی ما را نگرفتند

مدافع تیم ملی گفت: پیش از بازی با آرژانتین همه فکر می‌کردند این تیم به سادگی از ایران عبور می‌کند اما الان همه به ایران احترام می‌گذارند.

 مهرداد پولادی پس از شکست یک بر صفر ایران در برابر آرژانتین گفت: خدا را شکر بازی‌ای کردیم که ملت به آن افتخار می‌کند. خیلی‌ها فکر می‌کردند خیلی راحت و ساده از ما می‌گذرد ولی باید به نمایشمان افتخار کنیم. از این پس همه تیم‌ها به ما احترام می‌گذارند. ما موقعیت‌های خوبی را از دست دادیم و تنها یک بازیکن هست که می‌تواند نتیجه‌ بازی را در آخر بازی عوض کند و او هم مسی است.

او افزود ما به لحاظ فنی خیلی خوب کار کردیم و فکر می‌کنم مردم و کادر فنی از عملکرد ما راضی هستند. فکر می‌کنم همه به کادر فنی و تیم ما افتخار می‌کنند؛ چرا که عملکرد بسیار خوب داشتیم.

مدافع تیم ملی اضافه کرد: داور یک پنالتی صد در صد را برای ما نگرفت. در رختکن فیلم بازی را دیدیم و متوجه شدیم که یک پنالتی برای ما گرفته نشده است. فکر می‌کنم که داور با آنها مهربان بود و برای صعود چاره‌ای جز شکست بوسنی نداریم. می‌خواهیم اولین صعودمان به مرحله بعد را جشن بگیریم. از همه مردممان که به ما روحیه دادند تشکر می‌کنم. ما بازی خوبی ارائه دادیم.

داوری: شوت مسی غیرقابل مهار بود/ به خودمان افتخار می‌کنیم

دروازه‌بان ذخیره تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از علیرضا حقیقی گفت: به عملکردمان برابر آرژانتین افتخار می‌کنیم.

 پس از شکست تیم ملی ایران برابر آرژانتین، مهرداد بیت آشور و دانیل داوری اولین بازیکنانی بودند که از رختکن تیم ملی ایران بیرون آمدند و در جمع خبرنگاران قرار گرفتند.

دانیل داوری درباره بازی درخشان تیم ملی و شکست ناباورانه‌اش گفت: از این نتیجه بسیار غمگین و ناراحتیم اما به عملکردمان برابر آرژانتین افتخار می‌کنیم. ما خیلی خوب بودیم.

داوری همچنین درباره عملکرد علیرضا حقیقی درون دروازه تیم ملی گفت: برای علیرضا خوشحالم. او عملکرد فوق‌العاده خوبی برابر آرژانتین داشت.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران درباره گلی که لیونل مسی در لحظات پایانی بازی به ثمر رساند نیز گفت: مسی، مسی است. او بهترین بازیکن دنیاست و به بهترین دروازه‌بانان دنیا گل زده است. فکر نمی‌کنم اگر به جای حقیقی کس دیگری درون دروازه بود می‌توانست آن توپ را بگیرد.

ایسنا/

Share