کنفرانس خبری کارلوس کی‌روش

بازی با بوسنی، فینال جام جهانی ماست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کنفرانس خبری کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران پیش از دیدار تیم‌های ایران و بوسنی آغاز شد.و وی گفت :هنوز کمی شانس داریم که به مرحله بعدی برویم، ولی من اینطور فکر نمی‌کنم. ما فقط داریم یک بازی دیگر انجام می‌دهیم و بهترین سعی‌مان را مقابل یک تیم خوب خواهیم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کنفرانس خبری کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران پیش از دیدار تیم‌های ایران و بوسنی آغاز شد و کارلوس کی‌روش درباره بازی فردا با بوسنی گفت:‌ اول اینکه سلام و عصر بخیر می‌گویم، این بازی خیلی مهمی است برای ما و توقعاتی از آن داریم، همان‌طور که می‌دانید هنوز کمی شانس داریم که به مرحله بعدی برویم، ولی من اینطور فکر نمی‌کنم. ما فقط داریم یک بازی دیگر انجام می‌دهیم و بهترین سعی‌مان را مقابل یک تیم خوب خواهیم کرد، البته متاسفم برای تیم بوسنی که از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.

n2719271-3923171وی در مورد اینکه با توجه به نیاز تیم ملی به پییروزی آیا روش بازی ایران مقابل بوسنی نسبت به دو دیدار قبلی تغییر می‌کند یا خیر گفت:‌ فکر نمی‌کنم که ما باید سبک بازی‌مان را عوض کنیم. نکته مهم این است که ما نبازیم، ولی واقع‌بین هم باشیم، ما باید بفهیم که کجا هستیم و چه کسی هستیم و برابر چه کسانی بازی می‌کنیم؟ ما برابر تیمی بازی می‌کنیم که پر از تجارب بین‌المللی است.

کی‌روش افزود: در چند بازی اخیر واقع‌بینانه بازی کردیم و و در هر دو بازی فرصت‌هایی برای برد داشتیم، به خصوص مقابل آرژانتین. مقابل این تیم بازی کردن سخت بود اما وقتی شما مقابل بهترین بازیکن جهان بازی می‌کنید و داور هم وظیفه‌اش را خوب انجام نمی‌دهد، شرایط سخت‌تر می‌شود. فردا باید مقابل یک تیم خوب که در اروپا عملکرد خوبی داشته و ما می‌دانیم که چقدر مهاجمان خوبی دارند، به میدان برویم، پس ما باید سعی خودمان را بکنیم. ما سعی کردیم نه تنها یک مهاجم بلکه سه مهاجم بگذاریم اما اگر لازم باشد به موقع دفاع هم خواهیم کرد. مهم‌ترین چیز این است که ما متواضع باشیم. در حال حاضر روحیه تیم ملی ایران برای دیدار با بوسنی بهترین است.

سرمربی تیم ملی در خصوص ورزشگاهی که گل‌های زیادی در آن رد و بدل شده و آیا اینکه این ورزشگاه مانند دیدار هلند و اسپانیا می‌تواند برای تیم ملی ایران نیز خوش‌شانسی به همراه بیاورد یا خیر، گفت:‌ بله من هم امیداورم، البته به فکر این نیستم که چندین گل بزنیم بلکه می‌خواهیم خوب فوتبال بازی کنیم. با بازی خوب شانس ما هم برای صعود بیشتر می‌شود. شما باید در وهله اول تمرکزتان روی بازی خوب باشد در این صورت گل هم خودش می‌آید. برای ما نتیجه زیاد خوب نبود، بنابراین از حالا باید خوب تمرکز کنیم مثل بازی با آرژانتین. ما باید واقع‌بین باشیم. چهار تیم در گروه ما بودند که همه برای جایگاه اول و دوم جنگیدند، اما متأسفانه داوران خوبی نداشتیم که باعث شد چنین نتایجی رقم بخورد. اگر داور خوب بود ما الان چهار امتیازی بودیم.

وی افزود: واقعاً امیدوارم که فردا هر دو تیم فوتبال خوبی بازی کنند و داور هم داوری باشد در سطح داوری جام جهانی. در واقع امیدوارم داور منصفانه عمل کند. می‌دانم باید محتاط هم باشم که در مورد داور چه می‌گویم اما باید حقیقت را گفت. رک بگویم داور صربستانی داوری نیست که مناسب بازی باشد. او واقعا امید ما را کمتر کرد. ما تلاش زیادی کردیم و امیدوارم برای دیدار فردا داور با احترام با ما رفتار کند و انصاف را رعایت کند. می‌دانیم که در جام جهانی قبل ۲۲ سرمربی کار خود را از دست دادند، این بار هم همین‌طور خواهد بود پس داورها باید احساس مسئولیت داشته باشند. باید داورها هم بدانند اگر اشتباه کنند، نمی‌توانند کارشان را نگه دارند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه تفاوت فوتبال ایران با زندگی یک فوتبالیست در اروپا چیست و ارزیابی‌اش از چالش‌های فوتبالیست‌های ایرانی با بازیکنان اروپایی چیست، گفت:‌ فکر می‌کنم در مقایسه بازیکنان ایرانی و اروپایی خوب توضیح داده‌ام. بله خیلی از وسایل و تجهیزات می‌تواند روی سرعت و عملکرد بازیکن اثر بگذارد. وقتی شما وارد مسابقه‌ای می‌شوید باید خیلی سعی کنید تا توازنی هم فراهم شود، وقتی شما ورزشگاه و وسایل خوبی دارید بهتر می‌توانید عمل کنید و روی همه چیز تاثیر می‌گذارد، البته سرعت بازی از همه چیز مهم‌تر است، در این خصوص هنوز ایران تفاوت‌های زیادی با اروپا و آمریکا دارد.

وی در مورد اینکه پیش‌بینی‌اش از بازی آرژانتین و نیجریه چیست، گفت: من هیچ چیز بر ضد نیجریه‌ای‌ها ندارم، برعکس از فوتبال آفریقا لذت می‌برم و خودم آفریقایی هستم. فکر می‌کنم فردا آرژانتین اگر ببرد موقعیت ما را خیلی بهتر خواهد کرد. من با بازیکنانم گفته‌ام باید ما بازی خودمان را انجام دهیم دیگر بقیه‌اش دست خداست و ما نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم. ما می‌توانیم اراده خودمان را کنترل کنیم. گاهی هم باید بتوانیم تنش‌ها را کنار بگذاریم.

کی‌روش گفت:‌ مردم گاهی می‌‌گویند خدا گاهی کج و کوله حقایق را می‌نویسد اما بدبختانه در آرژانتین مسی هست که کار خدا را کمی به هم زد. هر کس بهترین بازی را می‌کند او مستحق بهترین نتیجه است. ما فردا مسی را نداریم و فراموش نکنید که پاپ هم آرژانتینی است. فردا باید تمرکز ما به بازی باشد و ما اینجا هستیم تا خوب بازی کنیم و دوباره می‌گویم نتیجه با خداست.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه شما روز قبل از مسابقه ترجیح دادید که جای دیگری بروید، علت آن چه بود، گفت‌:‌ جواب خیلی ساده است. ما قرار بود که از دو و نیم تا سه تمرین کنیم و این برای ما زیاد مساعد نبود. در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت مانده به مسابقه است. بنابراین من ترجیح دادم که در این ورزشگاه تمرین نکنم و یک مورد هم اینکه تمرین در ساعت دو و نیم تاثیر گذار است روی روحیه بازیکنان. اولویت ما این است که می‌خواهیم بازی کنیم پس ما باید ببینیم به لحاظ فنی چه چیز برای بازیکنان ما بهتر است. وقتی آمدم اینجا دیدم شرایط زمین اینجا خوب نیست. زمین بلوهورزیتنه هم کنسل شد اما اینجا مثل آنجا خوب نبود. من زمین را تغییر دادم برای تمرین، چون بهترین تصمیم را برای بازیکنانم می‌گیرم.

وی در مورد ناداوری‌های دیدارهای گذشته ایران و آرژانتین و نیجریه بوسنی و اینکه داوری‌ها مشکوک است، گفت: خیر من فکر نمی‌کنم. چنین چیزی به ذهن من نیامده است.

وی ادامه داد:‌ منظورم این است که بعضی داوران آمادگی و تجربه بیشتری دارند و با سرعتی که بازی و توپ دارد و ریتمی که بازی دارد، به خوبی عمل می‌کنند، به عنوان شخصی که بیش از ۳۰ سال در فوتبال تجربه دارد؛ فکر نمی‌کنم که آینده‌ای برای فوتبال باشد بدون تکنولوژی. این فقط بحث داوری نیست بلکه سرعت بازی فوتبال خیلی زیاد شده و این اشتباهات در آینده ادامه‌دار خواهد بود اگر تکیه فقط روی داور باشد. داور خودش می‌داند که میلیون‌ها نفر عملکردش را می‌بینند. در این زمینه نشنیده‌ام که داورها کارهای خلافی کرده باشند اما بعضی اتفاقات خیلی با سرعت می‌افتد.

نمی‌گویم توطئه بود اما آنقدر سرعت هست که این اتفاقات هم می‌افتد. امروز حتی در بسکتبال و راگبی و … نیز این اتفقات زیاد شده است. اعتبار فوتبال در آینده زمانی تأمین می‌شود که به داورها با تکنولوژی کمک کنیم.

کی‌روش تصریح کرد:‌ گفتن چنین چیزهایی درست نیست. به نطر من مثل اینکه انسان با تکامل پیش می‌رود فوتبال هم رو به تکامل است. وقتی ۴۰ میلیون نفر پنالتی را می‌بینند و تایید می‌کنند اما یک نفر می‌گوید پنالتی نیست پس باید به داورها با تکنولوژی کمک کرد. من از داورها دفاع نمی‌کنم اما می‌گویم باید آنها را هم کمک کرد بنابراین مشکل با داور نیست چون ریتم بازی فوتبال عوض شده است. در جام جهانی کره و ژاپن و همچنین در آفریقای‌ جنوبی هم دیدید که داوران چه اشتباهاتی داشتند. اما شما خبرنگاران هستید و این اشتباهات را فاش می‌کنید.

کی‌روش یادآور شد:‌ پس فوتبال باید با دنیای مدرن خودش را تطابق بدهد در غیر این‌صورت همه با یأس به خانه برمی‌گردند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چه اندازه برای مهار مسی فکر کرده بود، گفت:‌ اگر راستش را بگویم، ما فقط یک‌بار تمرین این کار را داشتیم اما کسی باورش نمی‌شود. ۳ سال این تیم را آماده کردیم. اردوها و سیستم‌های مختلفی داشتیم. وقتی هم صعود کردیم به جام جهانی ما تمرکز کردیم روی تمام بازی‌ها و به ویژه بازی با نیجریه و بعد هم بازی با آرژانیتن. شما نمی‌توانید در بازی جادو کنید. ما ۳ سال بازی کردیم و روی بازیکنان کار کردیم اما اعتقاد دارم که اگر بازیکنان من یک مقدار تجربه بیشتری داشتند ما آن گل را در لحظه آخر دریافت نمی‌کردیم.

وی افزود: بازیکنان ما کثیف بازی نمی‌کنند، مثل آرژانتین. در دقایق آخر بازی با آرژانتین سعی‌مان را کردیم اما وقتی مقابل تیم با تجربه‌ای مثل آرژانتین ۳ دقیقه آخر خیلی مهم است، بازیکنان با تجربه‌ای مثل مسی می‌توانند جریان بازی را تغییر دهند. مسی سبک بازی‌اش ویژه و عالی بود. خیلی چیزها در آن بازی منصفانه نبود اما برای ما آن بازی گذشت و الان باید به بوسنی فکر کنیم. امروز صبح هم با بازیکنان حرف زدیم و گفتم که بازی با بوسنی، فینال جام جهانی ماست.

وی ادامه داد: از وقتی که تهران را ترک کردیم همه می‌دانستیم که برای بردن جام جهانی نیامده‌ایم و هیچکس چنین توقعی از ما ندارد اما ما رویای‌مان را بالا بردیم. سعی می‌کنیم خودمان را به مرحله حذفی برسانیم. مقاله‌ای خواندم که حتی از ایران در گروه ما نام برده نشده بود. یک نفر هم یادم نیست که بگوید ایران هم وجود دارد. ما خواستیم ایران را بگذاریم در نقشه جام جهانی فیفا و این اولین هدف ما بود و این کار را کردیم. حالا هدف بعدی صعود است. اما آرزو مفت و مجانی است پس بگذارید این آرزو را بکنیم. فردا طوری بازی می‌کنیم که انگار فینال جام جهانی است.

کی‌روش در مورد اینکه اگر ایران صعود کند این چه معنایی برای فوتبال ایران خواهد داشت و اینکه آیا پرتغال هم می‌تواند صعود کند، گفت: برای ۸۰ میلیون ایرانی این یک افتخار بزرگی خواهد بود و همچنین برای بازیکنان ما. امیدوارم عملکرد ما چه ببریم و چه نبریم خوب باشد و بازیکنان ما بتوانند بهترین سعی‌شان را بکنند و نشان بدهند که چقدر تجربه کسب کردند و چقدر از لحاظ تکنیکی پیش رفته‌اند، چون ۶ ماه دیگر برای جام ملت‌ها می‌خواهند به استرالیا بروند. پس امیدوارم این ارثیه قهرمانی جام ملت‌ها باشد چون بازیکنانم مستحق آن هستند. جام جهانی می‌تواند تجربه‌های خوبی برای بازیکنان و مربیان تیم باشد.

وی در مورد پرتغال گفت: الان وضعیت کمی مبهم شد. مردم توقعاتی داشتند اما جام جهانی طور دیگری پیش می‌رود، فکر می‌کنم روی هم رفته بازی در آمریکای جنوبی روی تیم‌های اروپایی تاثیر گذاشته است، ایتالیا، انگلیس و … . فکر می‌کنم پرتغال هم قربانی همین وضعیت بود، ضمن اینکه آنها خسته هم بودند. مشکل اما امیدی برای پرتغال هست، در فوتبال چیزهای غیرقابل انتظار زیاد رخ می‌دهد اما عملکرد پرتغال مثل اسپانیا بود.
فارس/

Share