عصر پنجشنبه برگزار شد

اظهارات نماینده مردم صومعه‌سرا در جشنواره رشته خشکار طاهرگوراب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خصوصی‌ثانی با بیان اینکه طاهرگوراب نباید مورد کم‌لطفی مسئولان قرار گیرد، به زبانزد بودن سوغات این منطقه اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا رشته‌خشکار که سوغات طاهرگوراب است را طلب می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: روستای «طاهرگوراب» صومعه‌سرا نباید مورد کم‌لطفی مسئولان قرار گیرد و نیازمند توجه ویژه است.

khososi -cafe )حمیدرضا خصوصی‌ثانی شامگاه پنجشنبه در جشنواره بومی و محلی سوغات گیلان «رشته‌خشکار» در دهستان طاهرگوراب این شهرستان اظهار کرد: مردم طاهرگوراب با نشان دادن ارزش‌های معنوی خود در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که لیاقت بیشتر از اینها را دارند.

وی با بیان اینکه طاهرگوراب نباید مورد کم‌لطفی مسئولان قرار گیرد، به زبانزد بودن سوغات این منطقه اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا رشته‌خشکار که سوغات طاهرگوراب است را طلب می‌کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی درباره تاریخچه رشته‌خشکار تصریح کرد: از روزگاران گذشته تاکنون در ایام ماه مبارک رمضان این خوراکی مقوی و شیرین مصرف می‌شود.

وی در ادامه به ورزش اشاره کرد و گفت: ایرانیان همواره در ورزش پیشگام بوده‌اند و انقلابیون و مبارزان سعی داشتند قدرتمند باشند.

خصوصی‌ثانی ضعف را عامل شکست عنوان کرد و یادآور شد: هر آنچه که موجب ضعف شود انسان‌ها را شکست می‌دهد.

وی به آمار بالای اعتیاد در جامعه اشاره کرد و متذکر شد: برای جلوگیری از اعتیاد باید ورزش را در جامعه رواج و گسترش داد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ورزش را عامل دوری جوانان از سستی دانست و خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و قهرمانی می‌تواند سستی و رخوت را از جامعه و جوانان دور کند.

وی افزایش اعتماد به‌نفس در جوانان را عامل دوری از اعتیاد عنوان کرد و یادآور شد: در اعتیاد افراد به موادمخدر خانواده‌ها، مسئولان و جامعه نقش دارند.

خصوصی‌ثانی تصریح کرد: باید امکانات لازم برای بازپروری جوانانی که به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند فراهم شود.
/فارس

Share