رئیس مجمع نمایندگان گیلان:دانشجو با دو بال علم و تقوا می تواند به اوج برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دانشجویان فعال کسانی هستند که دو بال علم و تقوا را دارند، گفت: دانشجو با دو بال علم و تقوا می تواند به اوج برسد مانند افرادی که اکنون افتخار آفرینی می کنند.  دکتر حسن تامینی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاtamini رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دانشجویان فعال کسانی هستند که دو بال علم و تقوا را دارند، گفت: دانشجو با دو بال علم و تقوا می تواند به اوج برسد مانند افرادی که اکنون افتخار آفرینی می کنند.

 دکتر حسن تامینی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: به عنوان یک فرد دانشگاهی که سال ها عضو هیئت علمی بوده ام، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بر این باورم که رسالت اصلی دانشجو، پرداختن به درس و تحصیل است و اینکه در تحقیق و پژوهش مشارکت داشته باشد که نتیجه آن خلاقیت و نوآوری خواهد بود و در اینصورت می تواند افتخارآفرینی کند.

 

وی افزود: دانشمندان هسته ای ما از دل دانشگاه ها پرورش یافته بودند که افتخار آفریدند ولی دشمن نتوانست موفقیت آنان را تحمل کند، آنان را به شهادت رساند لذا اگر دانشمندان توانستند در علوم مختلف نظیر نانو تکنولوژی، تولید داروهای خاص و دیگر ابداعات و اختراعات موفق باشند ابتدا افرادی بودند که در کسب علم و دانش تلاش کرده اند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: دانشجو می تواند در بخش  های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حضور داشته باشد و در اجتماع نقش آفرینی کند لذا وقتی در این راستا قدم بر می دارد خود به خود به مردم و جامعه و نظام خود خدمت می کند اما اگر دانشجویی در راه کسب علم تلاش نکند نمی تواند به جامعه و همنوعانش کمکی کند.

 

نماینده مردم رشت ادامه داد: دانشجویان فعال کسانی هستند که دو بال علم و تقوا را دارند و اگر دانشجویی هرکدام از این دو را ناقص داشته باشد مانند پرنده ای است که برای پرواز مشکل دارد چرا که اگر بال تقوا و ایمان نداشته باشد و به خودسازی نرسد قطعا نمی تواند در جامعه موثر باشد.

 

تامینی اضافه کرد: دانشجو با دو بال علم و تقوا می تواند به اوج برسد مانند افرادی که اکنون افتخارآفرینی می کنند؛ کشور ما که در بحث تقوا تاریخ گسترده ای دارد و به عنوان ام القرای کشورها مطرح است، لذا این موضوع اهمیت بسیاری دارد، در دیگر کشورها دانشجو به جای اینکه در خدمت علم باشد و با کسب علم رشد کند به نوعی علم از وی برده می سازد چراکه فقط به پیشرفت دنیوی می رسد و علمش در جهت منافع و سیاست های وی تعریف می شود.

 

وی افزود: دانشجویان ما در ۱۶ آذر بر این تاکید داشتند که آمریکا نمی تواند برای ما محور و الگو باشد، چون خودش به عنوان کشور مستکبر بر دیگر کشورها حکومت می کند؛ لذا دانشجویان ما خون خود را ریختند تا کشورشان به استقلال برسد و برای دیگر کشورها الگو باشد و اگر توجه کنیم در می یابیم که عنصر ایمان و تقوا چنین اراده ای به آنان داد تا بتوانند در عرصه علمی حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه دنیا اکنون به یک دهکده بزرگ تبدیل شده است، گفت: بنابراین با وجود ابزار رسانه ای که برقراری ارتباط را راحت کرده به نوعی دنیا کوچک شده و در کنج خانه هایمان جا گرفته است لذا ما باید دقت کنیم چراکه اگر این رسانه در اختیار فرزندان مان نباشد ممکن است از نظر پیشرفت علمی اثر سویی داشته باشد که متعاقب آن برای جامعه و خانواده مشکل آفرین می‌شود و در نهایت با پدیده فرار مغزها مواجه خواهیم شد، اما از بعد دیگر اگر ما برنامه ریزی داشته باشیم و به فرزندانمان آموزش دهیم و در راستای تحکیم خانواده تلاش کنیم، آسیب اجتماعی کاهش می‌یابد در اینصورت از ارتباط او با این دنیای کوچک نگران نخواهیم بود.

 

نماینده مردم رشت خاطرنشان کرد: امروز وجود ماهواره ها و دنیای ارتباطات و اینترنت و انواع ابزارهای ارتباطی به نوعی تاثیرات خود را می گذارد و نیازمند این است ما جایگزین های مناسبی برای این ابزار پیدا کنیم که صداوسیما، خانواده، مدارس و خصوصا دانشگاه ها و اساتید ما باید به خود باوری برسند سپس بتوانند آموزش های لازم را به این قشر جوان جامعه بدهند تا اینگونه وسایل ارتباطی تاثیرات کمتری داشته باشند./ایسنا

 

 

Share