دیه ۲۰۰ میلیون تومان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیمه مرکزی با توجه به افزایش نرخ دیه در ماههای حرام از رانندگان وسایل نقلیه موتوری خواست هر چه سریعتر برای دریافت الحاقیه اقدام کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند از شرکتهای بیمه خسارت کامل دریافت کنند. به نقل از واحد مرکزی خبر، بیمه مرکزی با اشاره به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بیمه مرکزی با توجه به افزایش نرخ دیه در ماههای حرام از رانندگان وسایل نقلیه موتوری خواست هر چه سریعتر برای دریافت الحاقیه اقدام کنند تا در صورت بروز حادثه بتوانند از شرکتهای بیمه خسارت کامل دریافت کنند.

به نقل از واحد مرکزی خبر، بیمه مرکزی با اشاره به اینکه از امروز(پنجشنبه) ، ماه رجب نخستین ماه حرام امسال آغاز شد ، تاکید کرد: چنانچه رانندگان در این ماه دچار تصادفی شوند که منجربه فوت یا نقص عضو افراد شود و بیمه نامه انها تکمیل نباشد باید تفاوت خسارت را تا ۲۰۰ میلیون تومان خودشان پرداخت کنند.

(قوه قضائیه نرخ دیه امسال را در ماههای حرام ۲۰۰ میلیون تومان تعیین کرده است که حدود پنجاه میلیون تومان بیشتر از پارسال است).

بیمه مرکزی هر سال متناسب با افزایش نرخ دیه جدول جدید بیمه شخص ثالث را به منظور پوشش کامل بیمه نامه به شرکتهای بیمه ای ابلاغ می کند.

چنانچه حادثه منجر به فوت یا نقص عضو در ماههای حرام روی دهد مقصر حادثه باید خسارت ماههای حرام را پرداخت کند که دست کم حدود پنجاه میلیون تومان بیشتر از ماههای عادی است.

رجب ، ذی القعده ، ذی الحجه و محرم ؛ ماه های حرام سال است.

قوه قضائیه در سال جدید نرخ دیه را در ماههای عادی از ۱۱۴ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در ماههای حرام از ۱۵۲ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون افزایش داده است.

Share