به امیدی گیلانی پیشرفته تر :

گیلانیان منصوب شده در پست های کشور طی یک ماه اخیر+اسامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با آنکه سهم گیلانیان همواره در دولت های پس از انقلاب به قدری کم بوده که نتوانست مانند برخی از استانها چتر حمایتی بر سر مدیران وکارشناسان فعال بومی خود بکشد و سهمیه ای برای متخصصان گیلانی در عرصه های مهم کشور تعریف کند، اما در این بین کوشش متخصصان و کارشناسان زبده گیلانی برای ارتقاء جایگاه خود همواره زبانزد مدیران سایر استانها بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با آنکه سهم گیلانیان همواره در دولت های پس از انقلاب به قدری کم بوده که نتوانست مانند برخی از استانها چتر حمایتی بر سر مدیران وکارشناسان فعال بومی خود بکشد و سهمیه ای برای متخصصان گیلانی در عرصه های مهم کشور تعریف کند، اما در این بین کوشش متخصصان و کارشناسان زبده گیلانی برای ارتقاء جایگاه خود همواره زبانزد مدیران سایر استانها بوده است. در سالهای گذشته نیز تعدادی از گیلانیان در عرصه های مهم کشور درخشیدند که می توان گفت اکثر این انتصابات نه از طریق روابط سیاسی و اقتصادی که از شایستگی های فردی این افراد بوده است.
download

از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد انتصابات تعدادی از گیلانیان در عرصه های مشاورت و مدیریت کشور بودیم. انتصاباتی که برخلاف تبلیغات و هوچی گری برخی رسانه ها تعداد آن زیاد نبوده است و در مجموع می توان گفت تعداد آن به ۲۰ نفر نمی رسد و از سوی دیگر مقایسه جایگاه این عزیزان با جایگاه مدیران عالی کشور قابل مقایسه نیست.

باری طی ماه اخیر، در روند انتصابات مدیران پایین دستی یا مشاوران مدیران عالی کشور اسامی چند گیلانی هم به چشم خورد.

مدیرعاملی شرکت سایپا دیزل، مدیرعامل شرکت‌سرمایه‌گذاری‌صنایع‌عمومی‌تأمین، مشاور و مدیرکل حراست معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، قائم‌مقام سازمان نقشه‌برداری کشور و مشاور وزیر آموزش و پرورش برخی از سهم انتصابات گیلانیان در کشور بوده است.

یک گیلانی مدیرعامل شرکت سایپا دیزل شد

یک گیلانی عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سایپا دیزل شد.
طی حکمی از سوی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، زعفر تنهاپور خطبه‌سرا به سمت عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سایپا دیزل منصوب شد.
زعفر تنهاپور خطبه‌سرا، متولد سال ۱۳۴۱ در روستای خطبه‌سرا شهرستان تالش و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف است.
وی که از سال ۱۳۸۷ تا کنون نائب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت کارخانجات پلاسکوکار سایپا بوده است، عضویت در هیأت مدیره شرکت سایپا شیشه، نائب رئیس هیأت مدیره شرکت تولیدی بازرگانی مرسان سرما، عضو هیأت مدیره شرکت سپید موج کیش و بیش از ۳۰ سال سابقه کاری در سمت‌های مختلف در صنایع کشور، از جمله صنایع لوازم خانگی، خودروسازی و صنایع غذایی دارد.

 یک‌گیلانی مدیرعامل شرکت‌سرمایه‌گذاری‌صنایع‌عمومی‌تأمین شد

یک گیلانی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین شد.
به گزارش طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، رمضانعلی پورمجیب به سمت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین منصوب شد.
رمضانعلی پورمجیب، متولد سال ۱۳۳۷ در رشت و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف است.

نائب رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی و مشاوره سازه‌گستر سایپا، مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، عضو هیأت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، رئیس هیأت مدیره شرکت مالیبل سایپا، مدیرعامل شرکت مگاموتور و مدیرعامل شرکت شتابکار، از جمله سوابق مدیریتی پورمجیب در صنعت خودروسازی کشور است.
در کارنامه سوابق اجرایی وی همچنین رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت صنعتی فیکای سبز، عضو هیأت مدیره شرکت گروه صنعتی تابان افلاک پویا، نائب رئیس هیأت مدیره شرکت فولاد و نورد دنا، رئیس هیأت مدیره شرکت فیکا ذوب البرز، رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری پیشگامان توسعه فردا، رئیس هیأت مدیره شرکت سبز کیوی گیلان و عضویت در هیأت مدیره مؤسسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه نیز به چشم می‌خورد .

یک گیلانی مشاور و مدیرکل حراست معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور شد

یک گیلانی مشاور و مدیرکل حراست معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور شد.
طی حکمی از سوی دکتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سیدعباس هاشمی‌منش به سمت مشاور و مدیرکل حراست معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور منصوب شد.
سیدعباس هاشمی‌منش، متولد رشت است و از سوابق اجرایی وی اطلاعاتی در دست نیست.
وی همچنین از بدو آغاز به کار دولت “تدبیر و امید”، در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف به نمایندگی از دکتر محمدباقر نوبخت در استان گیلان حضور داشته است .

 یک گیلانی قائم‌مقام سازمان نقشه‌برداری کشور شد

 یک گیلانی قائم‌مقام، سرپرست معاونت فنآوری، توسعه، برنامه‌ریزی و هماهنگی امور دستگاه‌ها و سرپرست معاونت اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نقشه‌برداری کشور شد.
به گزارش طی حکمی از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، مسعود شفیعی چافی به سمت قائم‌مقام، سرپرست معاونت فنآوری، توسعه، برنامه‌ریزی و هماهنگی امور دستگاه‌ها و سرپرست معاونت اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد.
مسعود شفیعی چافی، متولد سال ۱۳۵۸ در لنگرود، دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل و کارشناسی مهندسی کشاورزی (آب) است.
وی که تا کنون پژوهشگر بخش آب در گروه پژوهشی امور زیربنایی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و مسئول کانون جوانان این حزب است.
وی از اوایل دهه ۱۳۸۰ به ‌عضویت حزب اعتدال و توسعه درآمده و از آبان سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۸۸ مدیرمسئول پایگاه خبری ـ تحلیلی آفتاب ‌نیوز بوده است.
شفیعی پیش از این هم فعالیت‌های دانشجویی در سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) داشته است.
گفتنی است، سازمان نقشه‌برداری کشور که یکی از مؤسسات وابسته به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است، از سال ۱۳۳۲ تأسیس گردیده و تولید نقشه و اطلاعات مکانی در کشور را برعهده‌ دارد

یک گیلانی مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور مربوط به توسعه رشته‌های ورزش قایقرانی شد.
به گزارش “لاهیگ”، پس از استعفای احمد دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی، وزیر ورزش و جوانان طی حکمی، وی را به سمت مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور مربوط به توسعه رشته‌های ورزش قایقرانی منصوب کرد.
در استعفانامه احمد دنیامالی خطاب به وزیر ورزش و جوانان که در آخرین روز مهلت این وزارتخانه برای تعیین تکلیف ریاست او بر فدراسیون قایقرانی منتشر شد، آمده است: با توجه به این‌که اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با استعفای بنده مخالفت کرده‌اند، در جهت احترام به آراء مردم شریف تهران و تماس‌های مکرر شهروندان و محدودیت‌های مطرح شده درخصوص مسئولیت همزمان در ورزش و شورای شهر، ضمن قدردانی از اعضای مجمع قایقرانی، استعفای خود را تقدیم می‌کنم.
وی همچنین با توجه به تجربه در فدراسیون قایقرانی، آمادگی خود را برای هرگونه کمک و همفکری با مجموعه وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد.
گفتنی است، احمد دنیامالی که عضو شورای اسلامی شهر تهران است، هفته گذشته قبل از حضور در انتخابات فدراسیون قایقرانی از عضویت خود در این شورا استعفا داده بود تا در انتخابات فدراسیون قایقرانی حضور یابد.
وی در این انتخابات با اکثریت آراء انتخاب شد، اما سازمان بازرسی کل کشور اشکالاتی برای حضور همزمان وی در شورای اسلامی شهر و فدراسیون قایقرانی اعلام کرد.
احمد دنیامالی، متولد سال ۱۳۳۹ در بندر انزلی و دارای مدرک دکتری برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.
معاون فنی و مهندسی شهرداری تهران، رئیس فدراسیون قایقرانی، معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی، معاون فنی و زیربنایی راه آهن ج.ا.ا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی، فرمانده گردان و مسئول مهندسی لشگر ۲۵ کربلا در هشت سال دفاع مقدس، از جمله سوابق اجرایی احمد دنیامالی می‌باشد.

برادر کوچکی نژاد مشاور وزیر آموزش و پرورش شد

طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، جعفر کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی به سمت مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور توسعه، تجهیز و ساماندهی هنرستان‌های کشور منصوب شد.

در این حکم آمده است، توفیق جنابعالی را در انجام مسوولیت ها در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید از خداوند منان مسالت دارد.

جعفر کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی، متولد روستای ارم سادات شهرستان صومعه‌سرا و برادر جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی ـ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  است.

در کارنامه سوابق اجرایی جعفر کوچکی نژاد که از چهره‌های اصولگرای استان است، مدیرکلی آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش و ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا به چشم می‌خورد./گیلوند

Share