گلایه ای که روحانی در جمع نمایندگان گیلان کرد

واکنش نمایندگان مجلس به گلایه روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن روحانی هفته پیش در جلسه مشترکی با نمایندگان مجمع استان گیلان نسبت به افزایش طرح سوال انتقاد کرد و مجلس را به تعامل بیشتر با دولت فراخواند تا ضمن تقویت تعامل بین دو قوه از هزینه‌های اقتصادی و سیاسی بر کشور جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن روحانی هفته پیش در جلسه مشترکی با نمایندگان مجمع استان گیلان نسبت به افزایش طرح سوال انتقاد کرد و مجلس را به تعامل بیشتر با دولت فراخواند تا ضمن تقویت تعامل بین دو قوه از هزینه‌های اقتصادی و سیاسی بر کشور جلوگیری شود.

با این وجود، روز گذشته در نخستین جلسه علنی مجلس بعد از تعطیلات، تعدادی از نمایندگان اعتراض خود را نسبت به سخنان روحانی اعلام کردند و گفته‌های رییس‌جمهور را نا امید‌کننده خواندند.

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و یکی از مخالفان جدی وزیر علوم، طی تذکری در صحن علنی مجلس، خطاب به رییس‌جمهور اعلام کرد: رییس‌جمهور در سخنانش مدام بر این نکته اصرار می‌کند که گویا شرایط نظام و دولت و ملت خاص است و این شرایط خاص به‌طور طبیعی یأس و ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کند.

او همچنین در ادامه با اشاره به شعار دولت یازدهم، تاکید کرد: شعار اساسی دولت بسیار خوب است اما آقای روحانی در ابتدای سخنان خود شرایط کشور را خاص عنوان کرد که به نظر می‌رسد این نوع صحبت کردن یأس و ناامیدی را در جامعه تزریق می‌کند. قطعا آقای رییس‌جمهور راه خدای رحمان را دنبال می‌کند و راه شیطانی حتما متعلق به غربی‌هاست اما اینکه مدام گفته شود خزانه کشور خالی است و مشکلات چنین و چنان است خوب نیست و بهتر است آقای رییس‌جمهور موضوع را به گونه‌یی در سخنان خود تدبیر و مطرح کند که مشکلات کشور حل شود.

علاوه بر او، تعداد دیگری از نمایندگان نیز همچون قاسم جعفری نسبت به سخنان روحانی معترض بودند.

عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش، در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید: اینکه گفته می‌شود طرح سوال‌های ما برای مانع‌تراشی در کار دولت است درست نیست. او همچنین به موضع جدی کمیسیون متبوعش نسبت به وزارت علوم اشاره کرده و اعلام می‌کند: شاید از نظر برخی مسوولان در این کمیسیون طرح سوال‌های زیادی علیه وزیر علوم صورت می‌گیرد ولی اینکه ما به دنبال مخالفت با ایشان هستیم به هیچ‌وجه درست نیست لذا بنده نیز سخنان آقای روحانی را مردود می‌دانم. او در پایان تاکید می‌کند: اگر طرح سوال حق نماینده است که دیگر نباید اعتراضی داشت و اگر حق نماینده نیست بگویند که دیگر سوالی طرح نکنیم.

Share