حکم دو نماینده از نمایندگان درگیر اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی صادر شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرانجام بعد از گذشت حدود سی ماه از باز شدن پرونده فساد بزرگ بانکی در شهریور ماه سال ۱۳۹۰، حکم دو نماینده از نمایندگان درگیر در این پرونده صادر شده است.  از سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران نقل شده است که حکم ۲ نماینده متهم در پرونده فساد امروز صادر شد […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرانجام بعد از گذشت حدود سی ماه از باز شدن پرونده فساد بزرگ بانکی در شهریور ماه سال ۱۳۹۰، حکم دو نماینده از نمایندگان درگیر در این پرونده صادر شده است.

13901129113607412_PhotoL

 از سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران نقل شده است که حکم ۲ نماینده متهم در پرونده فساد امروز صادر شد اما محکومیتی نبوده است.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اعلام این خبر گفته است: براساس وعده‌ای که از قبل داده شده بود حکم دو نماینده متهم در پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی امروز صبح در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران صادر شد. وی از بیان جزئیات این حکم امتناع کرد و گفت: براساس قانون از آنجا که حکم قطعی نیست و در دادگاه بدوی صادر شده است امکان اطلاع رسانی درباره جزئیات آن وجود ندارد

این در حالی است که در آبان ماه سال جاری، اعلام شده بود که قرار است پرونده دو نماینده مجلس که در جریان رسیدگی به پرونده فساد سه‌هزارمیلیاردی محکوم شده بودند به دیوان‌عالی کشور ارجاع شود.

اخبار در آبان ماه حاکی از این بود که، از این دو نماینده یکی از این نمایندگان دوره هشتم و دیگری از نمایندگان مجلس نهم است. بر این اساس با رسیدگی به اتهامات سه نماینده متهم در پرونده فساد سه‌هزارمیلیاردی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران یکی از آن‌ها تبرئه و دو نفر دیگر به جزای نقدی و رد مال محکوم شده بودند.

دو نماینده محکوم، به حکم دادگاه کیفری استان تهران اعتراض کرده بودند و پرونده برای رسیدگی به دیوانعالی کشور ارسال شد. محمد عمرانی مدیرکل امور دفا‌تر شعب دیوانعالی کشور از در نوبت رسیدگی بودن پرونده این دو نماینده در در شعبه ۳۲ دیوان خبر داده بود.

اگر چه تاکنون اخبار رسمی در مورد نقش نمایندگان مجلس در فساد بزرگ بانکی کمتر منتشر شده است ولی جواد کریمی‌قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش از این به روزنامه‌ها گفته بود: «نزدیک به ۱۰نماینده تا به حال به دادگاه رفته‌اند و به برخی ابهام‌ها پاسخ داده و در مواردی هم بازجویی شده‌اند. از میان این ۱۰نماینده، تاکنون نقش سه‌نماینده در ماجرای اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی محرز شده.»

تابناک/

Share