ثقتی:

ثقتی:والدین باید لذت کتابخوانی را در کودکان نهادینه سازند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه والدین باید لذت کتابخوانی را در کودکان نهادینه سازند، گفت: تماشای تلویزیون، انجام بازی های کامپیوتری وسایر فعالیت ها، کودکان را از کتاب خواندن باز می دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رضا ثقتی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه گفتمان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در رشت افزود: والدین باید انگیزه لازم را  برای کتاب خواندن  در کودکان خود ایجاد کنند.

 وی اظهارداشت: با توجه به رشد رسانه های گوناگون جمعی تاکنون  هیچ رسانه ای  نتوانسته نقشی را که کتاب  در رشد تمدن ها داشته  است، ایفا کند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: کتاب حتی در روزگار  پیشرفت های چشمگیر بشر در عرصه های دانش، نوآوری و فرهنگ نه تنها  اهمیت خود را از دست  نداده بلکه ابعاد گسترده تر، تازه تر  و جلوه هایی پایدارتر  یافته است.

 وی افزود: بدون شک آنان که گام های بلندی در وادی پیشرفت های گوناگون برداشته اند هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده و یا اقبال اندکی  بدان نداشته اند  بلکه مطالعه را به عنوان یک عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود می دانند.

ثقتی تاکید کرد: کتاب باید والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی داشته باشد  و مطالعه به عنوان یک نیاز دائمی  برای همگان مطرح باشد.

 وی اذعان داشت: این مسئله با توجه به چنان پیشینه درخشان و درک ضرورت ها  و نیازهای زمان درخور تامل فراوان است و بازنگری این مهم باید از اولویت های زندگی انسان ها باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت یا تصریح اینکه عادت به کتابخوانی باید از دوران کودکی و حتی خردسالی آغاز شود، یادآورشد: مسئولان  باید به منظور ترویج فرهنگ تالیف و انتشار کتاب و کتاب خوانی در جامعه با هدف بالا بردن آگاهی و اطلاعات مردم و سطح فرهنگ جامعه، برای تولید علم بیشتر تلاش وافر داشته باشند.

مهر/

Share