نشست مشترک مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و معاونین جهاد دانشگاهی کشور

استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در صدور فناوری به خارج از کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست مشترک مدیرعامل این سازمان و معاونین پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور عصر روز گذشته در سازمان منطقه آزاد انزلی بر توسعه همکاریها و فعالیت های مشترک به منظور توسعه صنایع های تک در منطقه آزاد انزلی تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست مشترک مدیرعامل این سازمان و معاونین پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور عصر روز گذشته در سازمان منطقه آزاد انزلی بر توسعه همکاریها و فعالیت های مشترک به منظور توسعه صنایع های تک در منطقه آزاد انزلی تاکید شد.

midramal2(1)رضا مسرور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، پتانسیل بالای این سازمان جهت حمایت از محصولات «های تک» را عامل مناسبی برای گسترش فعالیت ها در این حوزه دانست و افزود: با توجه به ظرفیت های قانونی این منطقه رشد و توسعه همکاریهای مشترک می تواند منشا ارائه خدماتی مانند بازاریابی و شناسایی کریدورهای جدید تجاری ، توسعه توریسم سلامت ، کارت شهروندی، فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه کمپوست و زیست محیطی جهت استفاده های داخلی یا خارجی باشد.

وی افزود : بزرگترین مشکلی که می تواند توسط سازمان هایی نظیر منطقه آزاد انزلی مرتفع شود، ایجاد ارتباط بین منابع تولید کننده علم و ایده و صاحبان سرمایه است، تلفیقی از بومی کردن فناوری اطلاعات، تولید ایده و جذب و هدایت سرمایه گذاران جهت استفاده از این ایده ها مهم ترین نقشی است که می تواند توسط منطقه آزاد انزلی به دلیل وجود زیر ساخت های و ظرفیت های لازم صورت گیرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، برگزاری نشست های اینچنینی را فرصتی مناسب جهت ایجاد تعامل و آشتی بین دنیای علم و پژوهش و صنعت وتجارت دانست و آمادگی منطقه آزاد انزلی را جهت استفاده از توانمندی واحدهای پژوهشی جهاد دانشگاهی در طرح های تحقیقاتی و پژوهشی را اعلام کرد.

وی با اعلام آمادگی در خصوص همکاری مشترک به منظور ایجاد پایانه صادرات کشاورزی استان در این منطقه تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی با توجه به قوانین موجود می تواند پایگاه مناسبی جهت توسعه تکنولوژی فرآوری ، بسته بندی و هم چنین صادرات محصولات کشاورزی استان به ویژه چای و برنج به کشورهای حاشیه دریای خزر باشد .

در این نشست دکتر امین اسماعیلی معاون پژوهشی و فن آوری جهاد دانشگاهی کشور با اشاره بهره بردن این نهاد ازآخرین فناوری های روز جهت هرچه سودمندترکردن برنامه های اجرایی و دستیابی به نتایج مطلوب تر گفت : فضای مناطق آزاد برای توسعه کسب و کار بر مبنا تکنولوژی های نوین بسیار مناسب است و استراتژی توسعه فناوری نوین می‏توانند به مناطق آزاد کشور در دستیابی به اهداف تعیین شده کمک نمایند.

دکتر امین اسماعیلی فعالیت در زمینه «های تک» را به عنوان یکی از توانمندی های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: علی رغم تصوری که از جهاد دانشگاهی در اذهان عمومی وجود دارد، جهاد دانشگاهی این توانایی را دارد که تولیدات علمی و پژوهشی خود را به صورت صنعتی و در مقیاس انبود جهت استفاده مشتریان داخلی و صادراتی عرضه نماید.

وی تصریح کرد : منطقه آزاد انزلی با توجه به قرارگرفتن در حاشیه دریای خزر و نزدیکی به مرکز کشور یکی از مناطق آزادی است که می تواند زمینه های لازم جهت صدور فناوری های جدید و دانش فنی به خارج مرزهای ایران به خصوص کشور های CIS فراهم نماید.

در این نشست جمشید رسایی رییس جهاد دانشگاهی استان گیلان و معاونین پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور و معاونین ومدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

Share