بازديد وزير روابط بين الملل آستاراخان از منطقه آزاد انزلي

پیشنهاد ایجاد خطوط مستقیم پروازی و کشتیرانی مسافری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور مزیت قانونی کالای همراه مسافر را فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات دوجانبه اعلام و افزود: باعنایت به امکان تردد مسافر خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا دراین منطقه، باایجاد خط کشتیرانی گردشگری و برقراری خط پروازی مسافری-تجاری می توان ظرفیت های جدیدی در توسعه همکاریها دو کشور ایجاد نمود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در جریان بازدید وزیر روابط بین الملل و اقتصاد جمهوری خودمختار آستاراخان روسیه با بیان اینکه امکان ثبت شرکت خارجی،مشارکت سرمایه گذار خارجی تا میزان مالکیت ۱۰۰ درصد خارجی و معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از جمله مزایای سرمایه گذاری دراین منطقه است اظهار داشت: سرمایه گذاران روسی می توانند همانند سایر سرمایه گذاران خارجی از مزیت های این منطقه استفاده کنند.

Bazdidevazireastrakhan2 وی مزیت قانونی کالای همراه مسافر را فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات دوجانبه اعلام و افزود: باعنایت به امکان تردد مسافر خارجی بدون نیاز به اخذ ویزا دراین منطقه، باایجاد خط کشتیرانی گردشگری و برقراری خط پروازی مسافری-تجاری می توان ظرفیت های جدیدی در توسعه همکاریها دو کشور ایجاد نمود.

مسرور اضافه کرد: ترانزیت، صادرات محصولات تولیدی و صادرات مجدد کالا از طریق منطقه آزاد انزلی، دیگر فرصت سرمایه گذاری مشترک تجارایرانی و روسی است که آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات در این خصوص اعلام می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مجتمع بندری کاسپین را مهمترین فرصت سرمایه گذاری سازمان متبوع خود برای سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد و گفت: این بندر به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر می تواند نقش بسزایی در فعال سازی کریدور شمال – جنوب ایفا نماید.

مسرور با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده میزبان سفرای پنج کشور حاشیه دریای خزر و کشور چین خواهیم بود، افزود: در حال مطالعه و مذاکره برای ایجاد کریدور بین المللی جدید به منظور بالا بردن ظرفیتهای ترانزیتی این منطقه می باشیم.

دنیس آقاناسیف وزیر روابط بین الملل و اقتصاد جمهوری خودمختار آستاراخان روسیه با بیان اینکه در طول سالهای اخیر منطقه آزاد انزلی رشد مناسبی داشته اظهار داشت: شرایط و مزایای این منطقه برای سرمایه گذاران روس منحصر به فرد بوده و پس از بازگشت به کشور از استاندار آستاراخان و تجار این جمهوری برای حضور در این منطقه دعوت به عمل می آورم و درخصوص پیشنهادات ارائه شده نیز بررسی و ماحصل را به طرف ایرانی منعکس خواهیم نمود.

وی افزود: با پیشنهاد این جمهوری، دولت روسیه در حال بررسی احداث منطقه ویژه کشتی سازی در آستاراخان می باشد و این منطقه، فرصت مناسبی برای توسعه همکاریهای دوجانبه می باشد.

گفتنی است در این دیدار لووف معاون اموربین الملل استانداری جمهوری آستاراخان، ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه در گیلان و رفعت آسانوف نماینده شیلات روسیه در ایران رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان گیلان، نماینده وزارت امورخارجه دراستان ، مدیرکل اقتصادی استانداری گیلان و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند و هیأت روسی در جریان بازدید از اسکله بندری درحال احداث کاسپین آن را فرصتی مناسب برای افزایش ظرفیت مراودات دوجانبه ارزیابی نمودند.

Share