رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان

امضای تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی گیلان با آستراخان روسیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان از امضای تفاهمنامه همکاری این نهاد با اتاق بازرگانی و صنعت آستراخان روسیه در پنج بند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هادی تیزهوش تابان  با اشاره به سفر هیئت گیلان به آستراخان روسیه اظهار کرد: این سفر برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و اجلاس اتاق‌های حاشیه دریای خزر برای سال ۹۳ در آستراخان روسیه صورت گرفت.13910820000310_PhotoA

وی دیدار با میرحسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان برای برطرف شدن موانع تجاری موجود و فراهم آوردن زمینه توسعه اقتصادی منطقه را از دیگر اهداف سفر به آستراخان ذکر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری در سفر مذکور تصریح کرد: در این سفر تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با اتاق بازرگانی و صنعت استان آستراخان روسیه منعقد شد.

وی این تفاهمنامه را در ۵ بند عنوان کرد و یادآور شد: طبق این تفاهمنامه طرفین در زمینه برگزاری شورای بین المللی «خزر تجاری» اجلاس ICBC در اردیبهشت سال ۹۳ با شرکت اتاق‌های بازرگانی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان موافقت کردند.

تیزهوش‌تابان ادامه داد: طرف ایرانی با برپایی نمایشگاهی موضوعی «بنرها، نمایش فیلم، کاتالوگ و بروشورها» در چارچوب شورای بین‌المللی خزر تجاری با شرکت تجار ایرانی موافقت کرد.

به گفته وی، بر اساسزمذکور، در اواسط خرداد سال ۹۳ نمایشگاه فروش محصولات تولید کنندگان استان‌های مختلف ایران در شهر آستراخان برپا می‌شود.

این مسئول افزود: طبق این تفاهمنامه اتاق بازرگانی آستراخان مساعدت‌های لازم را برای برطرف شدن مشکل دریافت زمین به منظور احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان توسط اتاق بازرگانی گیلان به عمل می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: در بند پنجم تفاهمنامه مذکور آمده است که طرفین کمک به تجار و بازرگانان ایران و روسیه در برطرف شدن مشکلاتی که برای آنها به وجود می‌آید به منظور گسترش همکاری‌های سودمند دوجانبه بین کشورهای ما ادامه می‌دهند.

تیزهوش تابان یادآور شد: تفاهمنامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان و صنعت آستراخان روسیه در این شهر در دو نسخه به زبان روسی در بهمن جاری منعقد شد.

علی مرادی مدیر عامل همیاری شهرداری‌های گیلان نیز در سفر هیئت تجاری به آستراخان حضور داشت./فارس

Share