ديدار استاندار گيلان با سفير سريلانكا:

گیلان و سریلانکا در بخش کشاورزی نقاط مشترک فراوانی دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی در این دیدار با اشاره به اینکه گیلان و سریلانکا در توسعه ی همکاری های کشاورزی بویژه درحوزه ی چای نقاط مشترک فراوانی دارند گفت : مرکز مشترک تحقیقات چای ایران و سریلانکا میتواند در استان گیلان برپاشود .

najafi-serilanka5به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر نجفی در این دیدار با اشاره به اینکه گیلان و سریلانکا در توسعه ی همکاری های کشاورزی بویژه درحوزه ی چای نقاط مشترک فراوانی دارند گفت : مرکز مشترک تحقیقات چای ایران و سریلانکا میتواند در استان گیلان برپاشود .

وی با اشاره به قابلیت های تحقیقاتی و علمی و تجربیات گیلان در حوزه ی چای افزود : بی شک گشترش این روابط به ارتقای مناسبات دو کشور ایران و سریلانکا نیز منجر می شود .

نماینده ی عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود منطقه ی آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه ی آزادشمال کشور تصریح کرد : چای ایران و سریلانکا با همکاری شرکت های دو طرف برای ارسال به جمهوری آذربایجان ترکمنستان ، روسیه ، کشورهای آسیای میانه و قفقاز میتواند در منطقه ی آزاد تجاری و صنعتی انزلی ، فرآوری و بسته بندی و از این منطقه صادرات مجددشود .

دکتر نجفی افزود : وجود منطقه ی آزاد و بنادر گیلان این امکان را برای تقویت دیگر همکاری های اقتصادی و تجاری نیز تقویت می کند .

سفیر سریلانکا در کشورمان نیز با اشاره به توانمندی های کشاورزی گیلان گفت : استان گیلان میتواند پایگاه توزیع و صادرات عمده ی چای در منطقه باشد .

فیصل راضین با اشاره به سوابق دکتر نجفی در ریاست سازمان چای کشور افزود : انتخاب شما به عنوان استاندار باتوجه به تجربیات شما در حوزه ی چای بهترین انتخاب بوده است .

وی در بخش دیگری از سخنانش خواهان گسترش همکاریهای اقتصادی دوطرف شد و با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت : این تحریم ها مشکلاتی را ایجاد کرده است اما با این وجود انجمن دوستی ایران وسریلانکا را برای گسترش این روابط تشکیل دادیم .

Share