مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

کمبود زمین مشکل منطقه آزاد انزلی در جذب سرمایه‌گذار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایجاد زیرساخت‌های ضروری در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم پس از گذشت ۱۰ سال هنوز در منطقه آزاد انزلی کامل نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رضا مسرور بعد از ظهر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه مشکل اشتغال گیلان تنها با جذب سرمایه‌گذار برطرف می‌شود اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی نگاه بخشی و محدود به ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار این محدوده ندارد بلکه برای ایفای نقش موثر در توسعه استان تلاش می‌کند.وی خواستار همراهی مسئولان با مدیران منطقه آزاد انزلی شد و افزود: تلاش نمایندگان مردم در مجلس در توسعه منطقه آزاد بسیار تاثیرگذار است.RezaMasror9294

وی با تاکید بر گسترش تعامل دوجانبه در زمینه جذب سرمایه‌گذار، بیان کرد: همکاری‌های دوجانبه می‌تواند الگوی مناسبی در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایجاد زیرساخت‌های ضروری در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم پس از گذشت ۱۰ سال هنوز در منطقه آزاد انزلی کامل نشده است.

مسرور کمبود زمین برای جذب سرمایه‌گذار را یکی از مشکلات منطقه آزاد انزلی دانست و تصریح کرد: تمام موانع و کمبودهای موجود در منطقه آزاد انزلی در مدت سه سال آینده با همکاری مردم و مسئولان استان و همچنین برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برطرف می‌شود.

وی از جذب اعتبارات ملی در منطقه آزاد انزلی خبر داد و یادآور شد: اعتبارات ملی به دلیل کمبود منابع مالی و لزوم هزینه کرد در پروژه‌های زیرساختی و بهره‌برداری از بندرکاسپین به منظور حمل و نقل بین‌المللی کشور جذب می‌شود.

مسرور رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی را اجرای پروژه‌های زودبازده و گردشگری اعلام کرد و افزود: جذب سرمایه‌گذار در صنایع غیرآلاینده و پاک از اولویت‌های منطقه مذکور در بخش صنعتی و تولیدی است.

این مسئول بر رعایت مسائل زیست‌محیطی تاکید کرد و گفت: استفاده از فضای محدود اراضی منطقه به منظور انتقال جدیدترین تکنولوژی‌های بین‌المللی از جمله برنامه‌های منطقه آزاد انزلی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار تداوم برگزاری جلسه‌های کاری با اعضای شورای اسلامی این شهر شد و اظهار کرد: معاون عمران و شهرسازی و نماینده سازمان منطقه آزاد انزلی برای حضور در کمیته‌ها و کارگروه‌های شورای اسلامی شهر بندر انزلی معرفی می‌شوند.

وی در پایان، از آمادگی سازمان منطقه آزاد انزلی برای نوسازی خودروهای عمومی شهر انزلی از طریق خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد خبر داد./فارس

Share