دلایل استعفای دسته جمعی نمایندگان کردستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موج استعفای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به نحوه توزیع اعتبارات در قالب بودجه سال ۹۳ که از استان خوزستان آغاز شده بود این بار به کردستان رسید و در یک حرکت، نمایندگان مردم این استان در مجلس نیز در اعتراض به وضعیت بودجه استان در […]

majlesبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موج استعفای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به نحوه توزیع اعتبارات در قالب بودجه سال ۹۳ که از استان خوزستان آغاز شده بود این بار به کردستان رسید و در یک حرکت، نمایندگان مردم این استان در مجلس نیز در اعتراض به وضعیت بودجه استان در سال ۹۳ استعفا دادند.

نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در اعتراض به رقم های بودجه تخصیص داده شده به این استان به صورت دسته جمعی و در یک حرکت اعتراضی استعفا دادند.

استعفای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بودجه سال ۹۳ کشور از استان خوزستان آغاز شد و امروز نیز به کردستان رسید و به همین دلیل اعضای مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در یک حرکت اعتراضی استعفا دادند و سه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید این موضوع از روند تصمیم گیری های دولت یازدهم در کردستان انتقاد کردند.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید این خبر عنوان کرد: این استعفا در اعتراض به نحوه توزیع اعتبارات در بودجه سال ۹۳ کشور صورت گرفته است و به همین دلیل ما به عنوان نماینده مردم در اعتراض به تصمیمات دولت در توزیع اعتبارات این حرکت را انجام دادیم.

امید کریمیان با بیان اینکه متاسفانه با گذشت زمان دولت از عملی کردن وعده های خود شانه خالی می کند، افزود: دکتر روحانی در زمان انتخابات و حتی در روز ارائه لایحه بودجه خبر از افزایش بودجه کشور را مطرح کرد که متاسفانه امروز واقعیت ها با وعده های وی آسمان تا زمین فاصله دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دولت یازدهم در مجلس اعلام کرد که بودجه سال جاری حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: زمانی که رقم های اختصاص داده شده به پروژه های کردستان را نگاه می کنیم این حرف به هیچ عنوان واقعیت ندارد و نه تنها اعتبارات افزایش پیدا نکرده که حتی از میزان اعتبارات در تمام پروژه ها کاسته شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان نمونه در بودجه سال جاری رقم ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جاده سنندج – مریوان که جزو پروژه های ملی است در نظر گرفته شده بود که این رقم در بودجه سال ۹۳ دولت یازدهم به ۱۳ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه واقعیت های بودجه سال ۹۳ کشور با وعده ها و حرف های رئیس جمهور همخوانی ندارد، یادآور شد: مسئولان دولت در طول چند ماه اخیر بارها از بهبود اوضاع کشور خبر داده اند ولی وقتی که حرف عمل به میدان می آید از مشکلات و کمبودها حرف می زنند که این روند به هیچ عنوان مورد رضایت ما نیست و به همین دلیل در یک حرکت اعتراضی ما نیز استعفا دادیم.

کریمیان در پایان با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم و باید به موکلان خود پاسخگو باشیم، اظهار داشت: دولت باید در تصمیم گیری های خود در خصوص میزان اعتبارات اختصاص داده به کردستان تجدید نظر کند و اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی بر روی تصمیم خود مبنی بر استعفا محکم ایستاده اند.

از سوی دیگر محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تائید خبر استعفای نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: وعده های دولت روحانی به مردم کردستان تاکنون عملی نشده اند و رئیس جمهور در حالی اعلام کرده بود که برای جبران محرومیت های این استان برنامه دارد که حتی رقم بودجه این استان را نیز کاهش داده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در وعده انتخاباتی خود به مردم کردستان اعلام کرد که برای جبران محرومیت های این استان اعتبارات جهشی اختصاص داده و کارگروه رفع محرومیت های این استان را راه اندازی می کند که متاسفانه هم اکنون مشخص شده است که نه تنها این اقدامات اجرایی نشده اند که میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این استان در سال ۹۳ از رقم سال جاری بسیار کمتر شده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان نمونه برای پروژه ای عمرانی در شهرستان سقز در سال جاری مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که متاسفانه این رقم در بودجه سال ۹۳ کشور به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است که این تصمیم باعث می شود که حتی میزان بدهکاری های دولت به پیمانکار پروژه در سال آینده نیز تامین نشود.

وی ضمن انتقاد از شیوه توزیع اعتبارات دولت در قالب بودجه سال ۹۳ در استان کردستان گفت: این تصمیم دولت عملا باعث می شود که تمامی پروژه ها و کارهای عمرانی در دست اجرا در کردستان تعطیل شود که این روند با وعده های مسئولان دولت یازدهم که بارها اعلام شده است، همخوانی ندارد.

بیگلری ضمن دفاع از حرکت اعتراضی نمایندگان مردم کردستان در استعفا به تصمیمات دولت یادآور شد: ما نماینده مردم هستیم و با توجه به اینکه دولت نیز به تعهدات خود در راستای خدمت به مردم عمل نکرده است، بنابراین استعفا داده ایم.

وی بیان کرد: ما در طول سه ماه اخیر بارها وضعیت کردستان را به مسئولان دولت یازدهم از رئیس جمهور گرفته تا معاونین وی و وزراء گزارش کرده ایم و آنها نیز با میزان محرومیت های این استان آگاه هستند ولی متاسفانه امروز می بینیم که این وضعیت در نحوه توزیع اعتبارات از سوی آنها مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز خبر استعفای نمایندگان استان را تائید کرد و گفت: دولت باید به وعده های خود به مردم کردستان پایبند بوده و به همین دلیل کاهش اعتبارات کردستان از سوی دولت یازدهم هیچ گونه توجیهی ندارد

سالار مرادی ضمن دفاع از این حرکت اعتراضی یادآور شد: تلاش ها و پیگیری های متعددی صورت گرفته و جلسات زیادی با مسئولان دولت در مرکز برگزار شده است ولی متاسفانه علیرغم وعده های مختلف بازهم سهم کردستان از اعتبارات در قالب بودجه سال ۹۳ افزایش پیدا نکرد و کاهش یاقته است./مهر

Share