مهندس جعفرزاده خبر داد

جعفرزاده:تصویب عوارض واردات کودشیمیایی/یکسان‌سازی مالیات بر درآمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۳ در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) عوارض واردات هر کیلو کود شیمیایی به کشور را ۲۰ ریال تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۳ در جلسه صبح امروز (چهارشنبه) عوارض واردات هر کیلو کود شیمیایی به کشور را ۲۰ ریال تعیین کرد.

jafar91غلامعلی جعفرزاده با اعلام این خبر گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، گمرک جمهوری اسلامی مکلف است به ازای هر کیلوگرم واردات انواع کود شیمیایی به کشور، ۲۰ ریال از واردکنندگان اعم از دولتی و غیردولتی دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نماینده مردم رشت همچنین یادآور شد که در صورت تصویب بخش هزینه‌ای این بند در کمیسیون تلفیق، قرار است از وجوه واریزی تا سقف چهار میلیارد تومان برای انجام تحقیقات کاربردی به منظور بهینه‌سازی روش‌های تولید انواع کودهای آلی و زیستی و سموم در داخل کشور و ترویج بهبود روش‌های مصرف این کودها در جهت تولید محصولات سالم‌تر در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

یکسان‌سازی مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی

همچنین غلامعلی جعفرزاده اظهار کرد: به موجب الحاقیه بند الف تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده پنج قانون محاسبات عمومی در سال ۹۰ ، ۹۱ و ۹۲، ۱۰ درصد تعیین می‌گردد.

 

وی اضافه کرد: از آنجایی که گاهی تناقضی در مالیات حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی با کارکنان نهادهای عمومی غیر دولتی وجود داشت، کمیسیون تلفیق با این مصوبه به یکسان‌سازی مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی رای داد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق که در ماده ۴۵ قانون بودجه ۹۲ نیز آمده بود به سازمان اوقاف اجازه داده می‌شود به منظور تامین مالی طرح‌های انتفاعی عام‌المنفعه در حوزه توسعه موقوفات و اماکن متبرکه با نظارت بانک مرکزی و تضمین خود اقدام به انتشار اوراق مشارکت ( اوراق صکوک اسلامی) تا سقف ۳ هزار میلیارد ریال و اوراق وقفی ( بدون سود) تا سقف یک هزار میلیارد ریال کند.

 

کاتب ادامه داد: طبق این مصوبه اوراق وقفی اوراق بهادار غیر انتفاعی است که به براساس قرارداد صلح به منظور وقف منتشر می‌شود و دارنده اوراق (مصالح) بخشی از اموال خود را براساس قرارداد صلح در اختیار بانی ( متصالحه) قرار می‌دهد که وی همراه سایر اموال صلحی طرح عام‌المنفعه‌ای را احداث کرده سپس از طرف صاحبان اوراق وقف، احداث کند./ایسنا

 

Share