انتقاد تند و تیز الف از تملقات عجیب یک مقام دولتی درباره رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا سایت الف نوشت: معاون فرهنگی وزیر ارشاد جملات عجیبی را در ستایش رهبر انقلاب به کار برده است که جای انتقاد و اعتراض دارد. آنگونه که خبرگزاری ها نقل کرده اند، آقای سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتاب و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارمیرزا سایت الف نوشت: معاون فرهنگی وزیر ارشاد جملات عجیبی را در ستایش رهبر انقلاب به کار برده است که جای انتقاد و اعتراض دارد.

آنگونه که خبرگزاری ها نقل کرده اند، آقای سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتاب و رسانه ملی و دوازدهمین جشنواره کتاب و رسانه برتر در جمع مسئولان این وزارتخانه و همچنین تعدادی از کارشناسان رسانه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری، در وصف رهبر انقلاب گفته اند: «تاریخ ایران زمین، کتابخوان حرفه‌ای مثل ایشان به خود ندیده است».

در مورد این سخنان عجیب چند نکته قابل تذکر است:

۱- با وجود تسلط و علاقه رهبر انقلاب در حوزه نشر و کتاب، آقای سیدعباس صالحی یا هر مقام حکومتی دیگر، نباید چنین اظهارات ستایش آمیز اغراق گونه ای را حتی اگر به آن اعتقاد داشته باشند در مورد ایشان به زبان بیاورند. این گونه اظهارات جدا از این که آثار مخربی در افکار عمومی دارد و باعث وهن جایگاه رهبری است، با مشی حاکمیت مردمی در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی سازگار نیست.

۲- رهبر انقلاب پیش از چندین و چندبار نسبت به امثال چنین اظهاراتی واکنش شدید نشان داده بودند. نادیده انگاشتن این انذارها و تکرار چنین جملات ستایش آمیزی جای سوال دارد.

به عنوان مثال، رهبر انقلاب چندی پیش در واکنش به حرف های تمجید آمیز یکی از نمایندگان مجلس گفت: «این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده. این تعبیرات کمکی به پیشرفت کار نمی‏کند».

یا در موردی دیگر قرائت شعری که در آن تعابیری چون «ناخدای کشتی ولایت»، «ماه آسمان عشق» و «نوح ما» به رهبر انقلاب نسبت داده شده بود، با انتقاد صریح ایشان مواجه شد.

یا در موردی دیگر، در جریان حضور در محل ستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نسبت به سردادن شعار جانم فدای رهبر اعتراض کرده و گفته بودند «این که نیروهای نظامی اظهار کنند که جان خود را فدای یک شخص می‌کنند، درست و شرعی نیست، بلکه همه‌ی نیروهای نظامی باید جان خود را فدای اسلام کنند و خود آن شخص نیز جان خود را فدای اسلام کند.»

۳- سرویس فرهنگی خبرگزاری منتشر کننده با چه استدلالی این خبر را منتشر کرده است؟ هر خبرنگار با درک خبری حداقل -که بعید است خبرگزاری نشر دهنده فاقد چنین حداقل هایی باشد- می داند که با مشاهده چنین تیترهایی چه کسانی خوشحال و چه کسانی بدحال می شوند. با این اوصاف دلیل انتشار این خبر قابل تامل است.

جا دارد آقای معاون فرهنگی ارشاد به خاطر بیان این اظهارات و خبرگزاری منتشر کننده به دلیل تیترکردن این جمله از میان جملات متعدد معاون ارشاد و انتشار آن به عنوان یکی از عناوین خبری اصلی عذرخواهی کنند.

Share