با توجه به شواهد و قرائن موجود

رییس دانشگاه گیلان تغییر می کند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چندی پیش ۱۹ نفر از مدیران دولت قبلی با ابهامات فراوان، بعنوان بورسیه برای مقطع دکتری رشته روابط بین الملل در دانشکده علوم انسانی مورد پذیرش قرار گرفته اند. در بین اسم یکی از نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و باژرنگ داماد مسئول جذب هیات علمی وزارت علوم دولت دهم، شیخان معاون سابق دفتر رییس جمهور به چشم می خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چندی پیش   ۱۹ نفر از مدیران دولت قبلی  با ابهامات  فراوان، بعنوان بورسیه برای مقطع دکتری رشته روابط بین الملل در دانشکده علوم انسانی  مورد پذیرش قرار گرفته اند.  در بین اسم یکی از  نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و باژرنگ داماد مسئول جذب هیات علمی وزارت علوم دولت دهم، شیخان معاون سابق دفتر رییس جمهور به چشم می خورد.491234605c

 در همین رابطه آفتاب نیوز شهریور ماه  جاری گزارش داده بود علیرضا باژرنگ که ورودی سال ۸۷ دانشگاه آزاد در رشته علوم تربیتی بوده، در سال ۹۰ و ظرف سه سال موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود می شود و پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، بدون فوت وقت در همان سال ۹۰ وارد مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه گیلان (پردیس انزلی) در رشته روابط بین الملل شده و در این مقطع نیز یک ساله با کسب مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شود.

ایشان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی، یعنی سال ۹۲ در بورسیه دکترای داخل پذیرفته شده و مجاز به تحصیل در مقطع دکترا در داخل کشور بدون دادن کنکور می شود و در شرایطی که صدرالدین شریعتی در حال جابجایی بود، به سرعت برگه بورس ایشان از سازمان دانشجویی وزارت علوم به این دانشگاه ارسال شده  و  شریعتی نیز بدون برگزاری مصاحبه توسط گروه که روال حداقلی پذیرش دانشجویان در دانشگاه هاست، دستور به پذیرش بورس ایشان و ثبت نام وی در مقطع دکترا در دانشگاه علامه طباطبایی می دهد. راهی که این نماینده محترم را برای تجربه اینجنین وسوسه نموده است.

 در عین حال پذیرش اعضای هیات علمی بدون رعایت ضوابط  به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری مانند جذب آقایان غلام حضرت حجت در پژوهشکده علوم انسانی  و علی کوچکی نژاد برادر زاده آقای نماینده در دانشکده فنی هردو با مدرک کارشناسی ارشد نیز بر این ابهامات افزوده است.  این همه جدا از ضرورت ورود مقامات نظارتی و دستگاهای بازرسی مربوطه، جای تامل و تعمق فراوان در این خصوص را به وجود می آورد.

 گفتنی است تخلفات در این رابطه بسیار فراوان بوده؛ تا جایی که هیاتی از بازرسان سازمان بازرسی استان اخیرا به بررسی مشکلات دانشگاه گیلان پرداخته اند و شنیده شده وزیر جدید علوم و تحقیقات نیز دستور پیگیری ویژه این موارد را که البته طی نامه ای توسط جمعی از استادان دانشگاه گیلان به دفتر وزارتخانه رسیده بود صادر نموده است. در همین راستا به نظر می رسد به زودی هیات ویژه وزارتخانه مربوطه نیز جهت بررسی در این دانشگاه حضور یابد. با تمام این اوصاف مشخص نیست نسیم تغییر چه زمانی به بزرگترین مرکز علمی تحقیقی گیلان میرسد./عصرتدبیر

Share