جعفرزاده : مخالفت با قطع حقوق حالت اشتغال ایثارگران

هدیه قوه مقننه به جانبازان و آزادگان در هفته دفاع مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه تصویب طرح قطع حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران ظلمی بزرگ در حق این قشر بود، گفت: در صورت عدم اصلاح این طرح تمامی سازمان ها، دستگاه ها و حتی بخش های خصوصی از وجود آزادگان و جانبازان که برکت نظام هستند تهی می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه تصویب طرح قطع حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران ظلمی بزرگ در حق این قشر بود، گفت: در صورت عدم اصلاح این طرح تمامی سازمان ها، دستگاه ها و حتی بخش های خصوصی از وجود آزادگان و جانبازان که برکت نظام هستند تهی می شد.jafarzadeh-300x180

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری مخالفت نمایندگان مجلس با قطع حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان، گفت: طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که چهارشنبه(۳ مهر) در صحن علنی تصویب شد، به قطع نشدن حقوق حالت اشتغال جانبازان و ایثارگران در صورت شاغل بودن اشاره دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و آزادگان به تصویب نمی رسید ظلم فاحشی در حق ستاره های نظام و انقلاب اسلامی روا می شد، افزود: تبصره طرح مذکور در کمیسیون مجلس بحث نشده و در لایحه پیش نویس اولیه آن نیز لحاظ نشده بود و مطرح کردن ناگهانی آن در صحن علنی به یک باره شوک بزرگی برای بیشتر نمایندگان بود.

وی با تأکید بر اینکه قوه مقننه با اصلاح تبصره مذکور در هفته دفاع مقدس هدیه ای به ایثار گران داد، تصریح کرد: طرح مذکور که در صحن علنی مجلس هفته گذشته مطرح شد بسیار ظالمانه و مغایر با اصول متعدد قانون اساسی بود که در صورت تصویب جانبازارن را از حق ابتدایی خودشان یعنی کار کردن محروم می کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت در سال‌های گذشته مستمری و حقوق جانبازان و ایثارگران را بر اساس میزان از کار افتادگی این افراد پرداخت می کرد، افزود: مدتی است که در خلال پرداخت مستمری به جانبازان گفته شده است در صورتی که در جایی مشغول به کار شوند حقوق حالت اشتغال آنان قطع خواهد شد که این خود مشکلات بسیاری را برای آنان فراهم کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه طرح قطع حقوق حالت اشتغال جانبازان ظلم به جامعه ایثارگران و جانبازان بود، گفت: کسانی که جان خود را برای این کشور داده اند نباید با تصویب چنین طرح هایی مورد بی توجهی قرار بگیرند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تشریح مزایای اصلاح طرح مذکور، تصریح کرد: به این ترتیب جانبازان و آزادگان علاوه بر دریافت مستمری می توانند کار کرده و شغلی داشته باشد.

وی گفت: طرح مذکور که در مجلس مطرح شد طرحی غیر انسانی بود و اگر این طرح اصلاح نمی شد تمامی سازمان ها، دستگاه ها و حتی بخش های خصوصی از وجود آزادگان و جانبازان که برکت نظام هستن تهی می شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: نباید طرحی در مجلس در خصوص ایثارگران و جانبازان تصویب شود که سختی معیشت را برای آنان دو چندان کرده و نارضایتی ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: تصویب طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هدیه قوه مقننه در هفته دفاع مقدس به جان برکفان ایثارگر و جانباز بود.

گفتنی است بر اساس اصل ۲ ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حقوق حالت اشتغال جانبازان و آزادگان ازکارافتاده موضوع مواد ۳۸ و ۳۹ این قانون در صورت اشتغال در دستگاه موضوع بند الف ماده ۲ این قانون قطع نمی گردد./

Share