هاشم نیا:گیلان ششمین استان از نظر بیکاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های این استان اظهار کرد: گیلان ۹ دهم مساحت کشور را دارد اما با امکانات موجود، نمونه‌ای از جلگه کشور است. وی، برخورداری گیلان از طبیعت، کوهستان و دریا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا : کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های این استان اظهار کرد: گیلان ۹ دهم مساحت کشور را دارد اما با امکانات موجود، نمونه‌ای از جلگه کشور است.

وی، برخورداری گیلان از طبیعت، کوهستان و دریا را نمونه‌ای از ویژگی‌های این استان دانست و افزود: گیلان در طول تاریخ ۱۷ بار مورد تعرض کشورهای مختلف از جمله در جنگ با عراق قرار گرفت اما پیروز نشدند.

استاندار گیلان، با بیان اینکه در گیلان اسلام و تشیع با هم وارد شدند، گفت: دره منجیل نقطه دفاعی کشور در گیلان بود و از تظر رژیم پهلوی مردم این استان باید خودشان دفاع می‌کردند و به همین خاطر میرزا کوچک را داشتیم.

وی، با اشاره به اینکه اکنون پس از ۳۴ سال انقلاب اسلامی بیش از سوم جمعیت گیلان در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: بی‌سوادی در این استان به نقطه صفر رسیده است و تعدادی محدود بی‌سواد از طریق آموزش خانه به خانه دارای سواد می‌شوند.

هاشم‌نیا، گیلان را برخوردار از منطقه آزاد، منطقه ویژه، بندر و… ذکر کرد و یادآور شد: گیلان پرتراکم‌ترین جاده‌های استان را دارد و شبکه‌ راه‌های گیلان لانه‌زنبوری است و در یک مسیر حرکت می‌کند.

وی، زراعت چوب و افزایش جنگل‌ها را از دیگر ویژگی‌های گیلان برشمرد و متذکر شد: ۵۰ هزار هکتار جنگل توسط مردم در استان ایجاد شده است.

استاندار گیلان، بیان اینکه ۷۰ درصد تالاب‌های کشور در گیلان است، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد چای و ۴۰ درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه گیلان امن‌ترین استان کشور است، افزود: گیلان با تمام ظرفیت‌هایی که دارد ششمین استان کشور از نظر بیکاری است.

images (3)

 

هاشم‌نیا بیکاری در گیلان را به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت‌های این استان عنوان کرد و تصریح کرد: ظرفیت‌های دریا جنگل مغفول مانده و بیکاری متوسط و سهم اشتغال گیلان کمتر از متوسط کشوری است.

وی تقاضای کار در بانوان گیلان را بیشتر از آقایان عنوان کرد و یادآور شد: اینها تصویر نارسایی‌های موجود در استان است./فارس

 

Share