حواشی جالب تودیع و معارفه استاندار ، استان مجاور گیلان

از رک‌ گویی یک نماینده تا ادعای عجیب وزیر کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه استاندار مجاور استان گیلان حاشیه‌های جالبی داشت که ادعای عجیب وزیر کشور در مورد رأی اعتمادش از مجلس تا رک‌گویی نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی از برجسته‌ترین آن بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  در مراسم تودیع و معارفه استاندار اردبیل که امروز برگزار شد، مراسم در عین نظم و نظام خاص دارای برخی سوژه‌ها و حاشیه‌هایی بود که آنها را بیان می‌کنیم.

* مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید اردبیل در حالی که اعلام شده بود از ساعت هشت صبح در مجتمع فدک این شهر آغاز می‌شود با ۲۰ دقیقه تأخیر به روال معمول برگزار شد در حالی که طبقه پایین و بالای مجتمع فرهنگی، هنری فدک مملو از جمعیت بود.

* در این مراسم به رغم آن که کارت‌های ویژه‌ای برای خبرنگاران تدارک دیده بودند اما جایگاهی برای آنها و تسهیلاتی برای ارسال اخبار خبرنگاران به ویژه فعالان خبرگزاری‌ها فراهم نکرده بودند و این خود مشکلاتی را در ارسال اخبار برای اصحاب رسانه به وجود آورد.

* مراسم با تلاوت قرآن و در حال و هوای معنوی ماه محرم و با اشعار زیبا و دل‌انگیز شعرای عاشورایی استان اردبیل توسط مجری برنامه شروع شد و به ترتیب در این آیین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل،‌ رئیس مجمع نمایندگان استان، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار، نماینده خلخال و کوثر، استاندار سابق اردبیل، وزیر کشور و استاندار جدید سخنرانی کردند.

* مراسم که بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید دارای سخنرانان متعددی بود که تعداد زیادی از نمایندگان استان در مجلس سخنرانی کردند ولی خبری از حضور منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس، یونس اسدی نماینده مردم مشگین‌شهر و میر قسمت موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نبود.

* حاضر نشدن این سه نماینده حرف و حدیث‌های مختلفی را به همراه داشت به طوری که برخی‌ها اظهار می‌کردند که نماینده مشگین‌شهر و گرمی به خاطر برخی اختلاف نظرها با مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار در این آیین حاضر نشده‌اند.

* وزیر کشور در اظهارات خود به نقطه‌ای عجیب اشاره کرد که قابل تأمل بود، رحمانی فضلی در این مراسم گفت: بنده اگر در جلسه رأی اعتماد نمایندگان حتی سخنرانی و حضور پیدا نمی‌کردم نمایندگان به من رأی اعتماد می‌دادند چرا که رأی من سیاسی نبوده بلکه براساس شناخت نمایندگان بوده است.

* در حیاط مجتمع فرهنگی،‌ هنری فدک و با ورود وزیر کشور و استاندار جدید چندین گوسفند قربانی ذبح شد و طرفداران مجید خدابخش و ستاد مردمی استقبال از استاندار جدید اردبیل این قربانی و برخی برنامه‌ریزی‌ها را برای نشان دادن علاقمندی خود به انتخاب استاندار جدید نشان دادند.

* در ورودی مجتمع فدک نشریه اردبیل فردا که ویژه معرفی استاندار جدید از زبان شخصیت‌های مختلف بود بین شرکت‌کنندگان در مراسم تودیع و معارفه توزیع شد که در آن مطالب متنوعی از ویژگی‌های استاندار جدید به تحریر آورده شده بود.

* در این مراسم حضور فرمانداران سابق اردبیل در دوران اصلاحات، برخی از مدیران و همچنین اعضای ستاد روحانی در آیین تودیع و معارفه تأمل برانگیز بود به طوری که برخی از شخصیت‌ها نیز در این مراسم حاضر نشده بودند.

* مراسم در حالی نزدیک اذان ظهر به پایان رسید که هشتمین استاندار اردبیل کلید مدیریت استان را در دولت یازدهم تحویل گرفت تا فعالیت خود را رسماً شروع کند و در عوض استاندار ۱۴ ماهه اردبیل نیز اکبر نیکزاد برای همیشه از این استان خداحافظی کرد و کارنامه مدیریتی او بسته شد.

* سخنان نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی که آمیخته به طنز و شوخی و برخی تکه‌پراکنی یکی از نمایندگان اردبیل بود بارها شرکت‌کنندگان را به خنده واداشت به طوری که برومند خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: بنده روزی که در اتاق تو حاضر شدم و بادام و پسته‌ای که تدارک دیده شده بود، تناول کردم با ناراحتی گفتم که شما نمی‌خواهید از بین گزینه‌های مجمع، گزینه نهایی استانداری را انتخاب کنید اما امروز اعتراف می‌کنم که وزیر کشور اهل تعامل و روحیه اعتدال‌گرایی است.

* نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار که بارها اعلام کرد به زبان ترکی سخن می‌گوید چرا که حضار و وزیر کشور ترکی بلد هستند، افزود: بنده قرار نبود در این مراسم صحبت کنم اما با زور تقاضا کردم تا سخنرانی کنم چرا که برخلاف دوره‌های گذشته که در معارفه استاندار دعوتی از ما نشد این بار حضور پیدا کردیم تا شاهد معارفه استاندار جدید باشیم.

* رک‌گویی نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در افشاگری بسیاری از مسائل تأمل برانگیز بود به طوریکه برومند با انتقاد شدید از اشتباهات دولت گذشته در حوزه‌های مختلف خواستار تأمین آب شرب سالم برای پارس‌آباد شد که آب این شهر آلوده به فاضلاب صنعتی ارمنستان است.

* نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در حالی که کلمات عجیبی را در بیان ناسازگاری حکمرانان جمهوری آذربایجان بر زبان جاری می‌کرد از رفتار دوگانه و متناقض آنها به شدت انتقاد کرد و از آذربایجان به نام دولت خپل در مقابل از ایران به نام دولت جوانمرد یاد کرد.

* در این مراسم مداحی سید محمد عاملی حال و هوای خاص به آیین معارفه استاندار جدید اردبیل بخشید‌.

* وزیر کشور در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که با توجه به ارادت قلبی رئیس جمهور به مردم اردبیل سعی کردیم بهترین استاندار را برای این استان با کمک مجمع نمایندگان، نماینده ولی فقیه در استان و مشورت با دلسوزان این استان انتخاب کنیم.

* در این مراسم از زحمات ۱۴ ماهه اکبر نیکزاد با لوح سپاس و هدایایی تجلیل و مجید خدابخش به عنوان استاندار جدید فعالیت خود را به صورت رسمی و بعد از تأخیر ۱۰ روزه در لغو مراسم شنبه گذشته آغاز کرد تا سکان هدایت این استان را بر عهده بگیرد.

* در پایان این مراسم تعدادی از خبرنگاران برای مصاحبه با وزیر کشور دور او حلقه زدند اما رحمانی فضلی تنها با صدا و سیما مصاحبه کرده و به سئوالات یکی از خبرنگاران جواب داد و از پاسخ به بقیه سئوالات به بهانه تأخیر در پرواز خود امتنا کرد./فارس

Share