مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد:

امکانات و شرایط لازم برای اجرای مصوبه ورود کالای همراه مسافر مهیا شده است

به گزارش دیارمیرزا ، سعید رحیمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این منطقه با بیان اینکه زیرساختهای لازم از سوی این سازمان برای اجرای مصوبه ورود کالای همراه مسافر مهیا شده اضافه کرد: تأمین زیرساختها و امکانات ضروری نرم افزاری، سخت افزاری و آموزش نیروی انسانی از سوی سازمان به منظور اجرای قانون تجارت چمدانی(کالای همراه مسافر) انجام شده و آمادگی خود را برای عملیاتی سازی این مصوبه ارزشمند اعلام می داریم.

  به گزارش دیارمیرزا ، سعید رحیمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این منطقه با بیان اینکه زیرساختهای لازم از سوی این سازمان برای اجرای مصوبه ورود کالای همراه مسافر مهیا شده اضافه کرد: تأمین زیرساختها و امکانات ضروری نرم افزاری، سخت افزاری و آموزش نیروی انسانی از سوی سازمان به منظور اجرای قانون تجارت چمدانی(کالای همراه مسافر) انجام شده و آمادگی خود را برای عملیاتی سازی این مصوبه ارزشمند اعلام  می داریم.SONY DSC

 وی همچنین اضافه کرد: اجرای قانون تجارت چمدانی در منطقه جز با همکاری کلیه نهادهای مرتبط بااین فرآیند حاصل نمی شود و امیدواریم همکاران گمرک، دریابانی و نیروی انتظامی با همراهی استانداری محترم، همکاری مضاعفی به منظور تسریع در مسیر اجرای این قانون اعمال نمایند.هم اکنون نیز منتظر ابلاغ دستورالعمل مربوطه از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به حوزه نظارت گمرکات استان هستیم تا عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

رحیمی اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر را زمینه ساز تحول بزرگی در تجارت،گردشگری و اشتغال گیلان اعلام کرد و اظهار داشت: بااجرای این قانون در منطقه یکی از مهمترین انتظارات مردم استان برآورده شده و زمینه تحول شگرفی در فضای کسب و کار استان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به فاصله اندک این منطقه باتهران و شهرهای مهم کشور در قیاس با سایر مناطق آزاد، اجرای این مصوبه نقش بسزایی در افزایش مسافر ورودی و میزان ماندگاری گردشگران در استان ایفا می نماید.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اضافه نمود: افزایش گردشگران ورودی به منطقه برای بهره گیری از این مزیت قانونی؛ حضور بیشتر تجار و بازرگانان،توسعه فضای کسب و کار، فعال شدن مجتمع های تجاری، اشتغالزایی گسترده و مشارکت سرمایه گذاران تولیدی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

رحیمی نقش استاندارگیلان در روند اجرای این مصوبه را بسیار حائز اهمیت اعلام کرد و افزود: بابرگزاری جلسه هماهنگی نهادهای مرتبط جهت اجرای این مصوبه از سوی استاندار، فضای تعامل و همکاری بی نظیری در استان ایجاد شده و امیدواریم این مزیت، همراهی و همدلی مسئولین وسرمایه گذاران برای فعال سازی سایر مزایای قانونی موجود در منطقه را فراهم نماید.

 مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که این مصوبه هرچه سریعتر عملیاتی شده تا مردم از آن بهره مند شوند اضافه کرد: با استقرار سخت افزار و نرم افزارهای لازم برای اجرایی نمودن مصوبه کالای همراه مسافر و حضور همکاران گمرک استان، ما آماده ارائه خدمات مربوط به طرح مزبور هستیم.

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون فقط مردم چهار شهر استان ازحوزه تردد خودروهای با پلاک منطقه بی بهره هستند خواستار همکاری نهادهای مربوط در خصوص افزایش محدوده تردد خودروهای پلاک منطقه شد و اضافه کرد: باتوجه به وجود مواهب طبیعی در مسیرهای مواصلاتی گیلان با استانهای اردبیل،مازندران و قزوین، نظارت بر تردد خودرو  با پلاک منطقه در محدوده استان سهل تر و با هزینه کمتری انجام  می شود.

گفتنی است با موافقت دولت، اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور در مناطق آزاد تجاری – صنعتی ماکو، انزلی، ارس و اروند مجاز شد. بنابراین مصوبه هیئت وزیران به استناد تبصره ماده(۱) قانون ایجاد یک منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ۲۳ منطقه ویژه اقتصادی -مصوب ۱۳۸۹- تصویب کرد: اجرای مقررات ورود کالای همراه مسافر به داخل کشور مندرج در ماده(۱۴) قانون چگونگی اداره مناطقه آزاد تجاری -صنعتی جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۷۲- و ماده (۹) تصویب نامه موضوع تعیین مقررات مربوط به مبادلات مرزی و بازارچه های مرزی و واردات کالا توسط کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور و مسافرانی که به کشور وارد می شوند، در مناطق آزاد تجاری – صنعتی ماکو، بندرانزلی، ارس و اروند مجاز است.

Share