رئیس شورای شهر رشت خبر داد:برگزاری همایش فرهیختگان در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا جمشیدی‌چناری صبح امروز در جمع سرمایه‌گذاران اظهار کرد: اگر هفته‌ها درباره سرمایه‌گذاری صحبتی شود هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد مگر اینکه مدیران شهری و استانی نقش برجسته‌ای داشته باشند. وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در گیلان وجود ندارد تصریح کرد: این امر سرمایه‌گذار را با مشکل مواجه می‌کند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رضا جمشیدی‌چناری صبح امروز در جمع سرمایه‌گذاران اظهار کرد: اگر هفته‌ها درباره سرمایه‌گذاری صحبتی شود هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد مگر اینکه مدیران شهری و استانی نقش برجسته‌ای داشته باشند.IMG_5776

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در گیلان وجود ندارد تصریح کرد: این امر سرمایه‌گذار را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار نیاز به مجوزهای مختلف و تعامل بیشتر با مدیران دارد افزود: اگر سازمان‌های مربوطه با ما همراه نباشند تنها حرف زده‌ایم و کاری از پیش نبرده‌ایم.

وی به طرح‌های سرمایه‌گذاری در رشت در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: چهار سال پیش صحبت از راه‌اندازی مترو، کارخانه زباله‌سوز و … بود. که امروز موفق نشد واکاوی که انجام دادیم متوجه شدیم موانعی در مقابل سرمایه‌گذار بوده است.

جمشیدی چناری با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران خاطر نشان کرد: کشور ما در بخش قوانین امتیازاتی برای سرمایه‌گذاران قرار داده است. مانند تضمین سرمایه که در هیچ جای دنیا چنین چیزی نیست و فضا برای فعالیت سرمایه‌گذاران آماده شده است.ج

وی با بیان اینکه موانع سرمایه‌گذاری در رشت باید برطرف شود یادآور شد: اگر این موانع برطرف نشود شهر رشت به طرف بافت فرسوده پیش می‌رود.

رئیس شورای شهر رشت این شهر را نیازمند احداث بالغ بر ۴۰ پل عابر پیاده دانست و افزود: برای شناسایی و برطرف شدن موانع نیازمند کمک همه به ویژه نقش بی‌بدیل رسانه‌ها هستیم.

وی با برشمردن موقعیت‌های جغرافیایی گیلان برای جذب سرمایه‌گذاری متذکر شد: قرار گرفتن در مسیر شمال ـ جنوب، همجواری با کشورهای آسیای میانه، برخورداری از منابع طبیعی و جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های پرآب، منطقه آزاد انزلی و … را از امتیازهای گیلان برای سرمایه‌گذاری است.

وی خاطر نشان کرد: توان بخش خصوصی با حمایت از مدیران شکوفا می‌شود و در این راستا برای توسعه شهر رشت همه باید همکاری و تعامل داشته باشند.

جمشیدی چناری احداث بازارچه شهروند برای تجمیع دستفروشان را نیاز ضروری شهر رشت عنوان کرد و یادآور شد: جمع‌آوری دست‌فروشان اقدام قانونی است اما هنر نیست و باید در هر محله بازارچه شهروند ایجاد شود.

وی احداث متل و خانه‌های دانشجویی در رشت را جزء نیازهای اساسی ذکر کرد و افزود: مدیران شهری زیر مجموعه مدیریت استان هستند و همگام با آنها باید تلاش کنیم و برای توسعه گیلان گام برداریم.

این مسئول توسعه شهر رشت را در دستور کار شورا بیان کرد و یادآور شد: امیدواریم در آینده رشت را توسعه یافته و مدرن ببینیم.

Share