کوچکی نژاد:آموزش وپرورش به جای تجهیزات،کارکرد آموزشی مدارس را ملاک رتبه‌بندی قرار دهد

به گزارش دیارمیرزا  جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی مدارس از سال آینده با شکست مواجه می‌شود، افزود: بدیهی است آموزش و پرورش با اجرای چنین طرح‌هایی درصدد جبران کم‌کاری‌های خود است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس، فشار زیادی به خانواده‌ها وارد می‌کند، ادامه داد: […]

به گزارش دیارمیرزا  جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی مدارس از سال آینده با شکست مواجه می‌شود، افزود: بدیهی است آموزش و پرورش با اجرای چنین طرح‌هایی درصدد جبران کم‌کاری‌های خود است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی مدارس، فشار زیادی به خانواده‌ها وارد می‌کند، ادامه داد: دولت با اجرای چنین طرح‌هایی، مدیران را مجبور می‌کند تا خانواده‌ها را تحت فشار قرار داده و با اخذ وجه از آنها امکانات و تجهیزات آموزشی خود را ارتقا دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به طور حتم اقداماتی همچون تجهیز مدارس، هوشمندسازی، احداث لابراتوار و تجهیز وسایل آزمایشگاهی جزء وظایف اصلی آموزش و پرورش است و نمی‌توان با رتبه‌بندی مدارس استانداردسازی تجهیزات را به دوش مدیران و خانواده‌ها انداخت.

 کوچکی‌نژاد، با یادآوری شرایط سخت اقتصادی در کشور، تاکید کرد: آموزش و پرورش برای آنکه حسن نیت خود را ثابت کند می‌تواند مدارس را بر اساس آموزش، پرورش، کارکرد مدیران و معلمان مورد سنجش و رتبه‌بندی قرار دهد.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس نهم، با بیان اینکه طرح‌ رتبه‌بندی مدارس منجر به شکاف آموزشی شده و عدالت را زیر سوال می‌برد، گفت: به طور حتم مجلس در برابر چنین طرح‌هایی عکس‌العمل نشان داده و آن را پیگیری می‌کند.

Share