دادستان کشور: به پرونده احمدی‌نژاد رسیدگی می شود

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود در خصوص رد صلاحیت مشایی و رفسنجانی گفت: صلاحیت این دو فرد احراز نشده و این موضوع به تشخیص شورای نگهبان صورت گرفته است. خبرنگاری پرسید آیا این دو به دلیل داشتن پرونده قضایی رد صلاحیت شدند که اژه‌ای گفت: […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود در خصوص رد صلاحیت مشایی و رفسنجانی گفت: صلاحیت این دو فرد احراز نشده و این موضوع به تشخیص شورای نگهبان صورت گرفته است.

خبرنگاری پرسید آیا این دو به دلیل داشتن پرونده قضایی رد صلاحیت شدند که اژه‌ای گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی، صلاحیت کاندیداها را تشخیص می‌دهد و به طور طبیعی از دستگاه‌های مختلف هم استعلام می‌کند اما عدم احراز صلاحیت این دو ربطی به داشتن پرونده قضایی ندارد.

خبرنگار دیگری در خصوص مؤسسات و شرکت‌های پولی و اعتباری گفت: بانک مرکزی قصد برخورد با آنها را داشته اما این مؤسسات قانون را دور زده‌اند که دادستان گفت تعدادی از مؤسسات و شرکت‌های پولی و اعتباری که قبلاً از تعاونی‌ها مجوز گرفته‌اند اگر از سوی بانک مرکزی فاقد صلاحیت باشند باید جلوی فعالیت آنها گرفت شود. ما این موضوع را دنبال می‌کنیم اما بانک مرکزی باید سریعتر به این موضوع رسیدگی کند.

وی افزود: اگر چنانچه مؤسسه یا شرکت اعتباری با تذکر بانک مرکزی مواجه شود و پس از طی مراحل قانونی مجوز بگیرد خود را با قانون تطبیق داده اما این دور زدن قانون نیست اما اگر بخواهد با یک مکانیسم غلط و غیرقانونی اقدام خود را پیش ببرد باید با آن برخورد کرد.

یکی از خبرنگاران گفت که سعید جلیلی در اولین گفت‌وگوی خود در سیما اظهار داشته که ۶ نفر در کشور ۳۷۰۰ میلیارد تومان معوقه بانکی دارند که یکی از این ۶ نفر ۵۶ شرکت دارد که فقط یکی از آنها تولیدی و بقیه بازرگانی است. آیا پرونده این ۶ نفر به قوه قضائیه رسیده است؟ که اژه‌ای گفت برای بیش از ۶ نفر پرونده تشکیل شده و مواردی است که خود مدعی‌العموم به صورت ویژه و جدی پیگیر آن بوده است البته این رقم از ابتدا این قدر نبوده و افرادی که تسهیلات گرفته‌اند معوقه آنها با سود جرائم به این رقم رسیده است.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص آخرین جزئیات بانک آریا گفت: افراد دیگری در پرونده فساد مالی متهم هستند که به تناوب کیفرخواست آنها ارائه شده و موضوع در حال رسیدگی است.

وی در خصوص غیر علنی بودن دادگاه بانک آریا گفت: خیلی از دادگاه‌های بانک آریا غیرعلنی نیست و اگر کسی حضور پیدا کند، مانعی ندارد اما چون حساسیت بالایی ندارد برای رسانه‌ها چندان مهم نیست.

وی افزود: به پرونده تعدادی از این متهمان رسیدگی شده که دفاع آخر از یکی از متهمان اخذ شده و بقیه همچنان در حال محاکمه هستند چرا که تعداد متهمان زیاد است و قاضی تشخیص داده که در هر جلسه تعداد مشخصی حضور پیدا کنند.

خبرنگار پرسید که آیا متهمان بانک ملت احضار شده‌اند، که اژه‌ای گفت شاید آنها هم احضار شده باشند اما متهمان بانک ملی احضار شدند.

وی در خصوص متهمان بانک ملت گفت: از آنجایی که عده‌ای از متهمان فساد مالی در بانک ملت خارج از وقت اداری اقدام به پذیره‌نویسی کرده بودند به همین جهت عده‌ای هم از این بانک به دادگاه احضار شده‌اند.

Share