بازرس کل گیلان:بازرسی ۲ سال پیش به ‌شورای شهر رشت تذکر داد

به گزارش دیارمیرزا سید حمید حسینی ظهر امروز در جمع مدیرکل، کارشناسان و کارکنان محیط زیست گیلان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: این نامگذاری‌ها نشأت گرفته از برخی مسایل مهم است. وی با بیان اینکه همه ما موظف به مطالعه دقیق پیام‌های رهبری در […]

به گزارش دیارمیرزا سید حمید حسینی ظهر امروز در جمع مدیرکل، کارشناسان و کارکنان محیط زیست گیلان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: این نامگذاری‌ها نشأت گرفته از برخی مسایل مهم است.خبرگزاری فارس: حسینی‌: بازرسی 2 سال پیش به ‌شورای شهر رشت تذکر داد/به جای اصلاح ‌مقابله کردند

وی با بیان اینکه همه ما موظف به مطالعه دقیق پیام‌های رهبری در نامگذاری‌ سال‌ها هستیم، افزود: همه باید عملکرد خود را در راستای اجرایی پیام این نامگذاری‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل بازرسی گیلان، سازمان‌های نظارتی را یکی از مخاطبان اصلی اهداف نامگذاری‌ها نام برد و اذعان کرد: باید اهداف این نامگذاری در خروجی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مشاهده شود و نظارت بر این امر جزو راهبرد دستگاه نظارتی است.

وی شرایط کشور در سال جاری به دلیل برگزاری دو انتخابات مهم را بسیار حساس و پیچیده خواند و گفت: باید رد مقابل تهدیدهای دشمنان جهادی و حماسی عمل کنیم و با مدیریت تهدیدها از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم.

حسینی با بیان اینکه در منطقه شاهد توطئه‌های زنجیره‌ای و فرافکنی و کشتار شیعیان هستیم، خاطرنشان کرد: در منطقه شاهد کشتار شیعیان و برهم زدن نظم و حاکمیت به ویژه در سوریه توسط مسلمانان دیگر هستیم.

وی انتخابات را صحنه تلاقی سلایق و برخوردها دانست و تصریح کرد: دشمن مترصد سوءاستفاده از این انتخابات است و باید وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم.

این مسئول ایجاد شوق و اشتیاق در بین مردم را از جمله وظایف مهم دستگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.

حسینی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را موجب نقش برآب شدن نقشه‌های دشمنان دانست و افزود: تلاش دشمن دوری از نظام است و رمز کلید عبور از این توطئه‌ها تبعیت از رهبری است.

وی قانون‌گرایی و قانونمندی را رمز دیگر عبور از مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: گفتمان قانون‌پذیری مقوله‌ای اجتناب‌ناپذیر است و تمام مسئولان، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید مسئله قانون‌گرایی و قانون‌پذیری را قبول و اجرا کنند.

مدیرکل بازرسی گیلان با تصریح بر اینکه رشد دستگاه‌های اجرایی منوط به قانون است، خاطرنشان کرد: بایدها و نبایدها در قانون ذکر شده که باید توسط دستگاه‌ها اجرایی شود.

وی بهبود مدیریت را رویکرد مهم بازرسی عنوان کرد و متذکر شد: توجه به حقوق شهروندی و شفاف‌سازی در رصد بازرسی گیلان قرار دارد و اکنون در حال تشکیل بانک اطلاعاتی در این زمینه هستیم.

حسینی توجه به حقوق شهروندی و شفاف‌سازی را در ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌ها تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: این مسئله در عزل و نصب مدیران نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: طبق قانون عملکردهای دستگاه‌های را بازرسی کرده و با قانون تطبیق می‌دهیم و اگر طبق قانون نباشد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی گیلان با تاکید بر ضرورت پایبندی به قانون توسط تمام دستگاه‌های اجرایی استان، اذعان کرد: تمام عملکردها باید در چارچوب قانون اساسی باشد و در این راستا قانون به استقرار دستگاه نظارتی در کشور تاکید کرده است.

وی به ماجرای شورای شهر رشت و دستگیری و بازداشت شش نفر از اعضای آن اشاره کرد و یادآور شد: دو سال پیش بازرسی‌هایی از شورای شهر رشت انجام گرفت و در همان زمان تذکرات لازم به اعضای شورا داده شد.

حسینی افزود: اعضای شورای شهر رشت به جای اینکه تنبیه شوند مقابله کردند و امروز در زندان هستند و شورای شهر رشت نیز منحل شد.

وی با بیان اینکه انحلال شورای شهر رشت نتیجه پافشاری و اصرار به فساد بوده است، متذکر شد: پایبند نبودن به قانون و قانون‌ستیزی از جمله نتیجه عملکرد اعضای شورای شهر رشت بوده است.

این مسئول در ادامه خواستار نظارت بیشتر مدیرکل محیط زیست گیلان بر وضعیت پسماند، تصفیه‌خانه، فاضلاب، برخورد با آلایندگی، اجرای وصول جرایم و… شد./فارس

Share