بازرس کل گیلان: نظارت مناسب با شرایط روز از امور مدنظر سازمان بازرسی است

به گزارش دیار میرزا در راستای تقویت هم‏گرایی و هم‏افزایی مابین بازرسی کل گیلان و رسانه استان نشست مشترکی با حضور بازرس کل گیلان و ظهیری قائم مقام صداوسیمای مرکز گیلان در بازرسی گیلان برگزار شد.  در این نشست سید حمید حسینی بازرس کل گیلان با اشاره به نقش و جایگاه رسانه‏ها و میزان اثرگذاری […]

به گزارش دیار میرزا در راستای تقویت هم‏گرایی و هم‏افزایی مابین بازرسی کل گیلان و رسانه استان نشست مشترکی با حضور بازرس کل گیلان و ظهیری قائم مقام صداوسیمای مرکز گیلان در بازرسی گیلان برگزار شد.

 در این نشست سید حمید حسینی بازرس کل گیلان با اشاره به نقش و جایگاه رسانه‏ها و میزان اثرگذاری آنها در جامعه اظهار کرد: در دنیای امروز که عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات نام گرفته نمی‏توان از نقش رسانه‏ها به عنوان حلقه‏های ارتباط بین مردم غافل شد.

وی گفت: صداوسیما به عنوان یک ابزار فرهنگی مهم و تاثیرگذار می‏تواند در توسعه فرهنگی استان بسیار موثر و کارساز بوده و بازرسی به عنوان اصلی‏ترین دستگاه نظارتی در استان با رویکرد شناسایی گلوگاه‏ها و بسترهای فساد در بدنه دستگاه‏های دولتی می‏تواند از پتانسیل و ظرفیت موجود در این رسانه اثرگذار به نحو مطلوب و شایسته‏ای بهره‏گیری کند.

وی بر ضرورت وجود فرایند مناسب و مطلوب برای برنامه‏سازی هدفمند و با برنامه برای ارتقای سطح آگاهی‏ها و دانش حقوقی شهروندان تاکید کرد و گفت: وجود شائبه‏های منفی در دیدگاه عمومی که بازرسی را به عنوان یک دستگاه امنیتی و مچ‏گیر می‏شناسد مناسب و خوشایند نبوده و صداوسیما جهت تلطیف این فضا و شناساندن این دستگاه نظارتی مهم می‏تواند کمک‏های در خور و شایسته‏ای از خود نشان دهد.

حسینی در ادامه کار نظارت مناسب با شرایط روز و بهره‏گیری از نخبگان صاحب‏نظر و رسانه‏ها را از امور مدنظر سازمان بازرسی دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی و آگاه‏سازی مدیران با قوانین و مقررات موجود از ضروریات تحقق دستگاه اداری سالم و پویا تلقی می‏شود و همه دستگاه‏های مرتبط می‏توانند در دستیابی به این مهم ما را کمک و یاری کنند.

در ادامه این نشست ظهیری قائم مقام صداوسیمای مرکز گیلان ضمن برشماری برخی از مشکلات رسانه استانی در گیلان و هزینه‏های بالای برنامه‏سازی و تامین لوازم و ابزار فنی در صداوسیما و ضرورت توجه به بودجه و اعتبارات این بخش به موضوع همراهی و همگرایی این رسانه با بازرسی برای شناسایی هرچه بیشتر این دستگاه نظارتی در عموم مردم تاکید کرد و برای تداوم این همکاری و نشست‏های مشترک بعدی اعلام آمادگی کرد./ایسنا

Share