استاندارگیلان: طرح احیای پرورش و صنعتی سازی شاه میگو در گیلان آغاز شد

به گزارش دیارمیرزا ، کیهان هاشم نیا ظهر پنجشنبه در نشستی با جمعی از رؤسای مراکز تحقیقات آبزی پروری کشور افزود: این طرح در پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور به اجرا می آید. وی اظهارداشت: اجرای این طرح احیای ذخایر شاه میگو، اشتغالزایی و ارز آوری برای کشورو استان را به همراه خواهد داشت. […]

به گزارش دیارمیرزا ، کیهان هاشم نیا ظهر پنجشنبه در نشستی با جمعی از رؤسای مراکز تحقیقات آبزی پروری کشور افزود: این طرح در پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور به اجرا می آید.

وی اظهارداشت: اجرای این طرح احیای ذخایر شاه میگو، اشتغالزایی و ارز آوری برای کشورو استان را به همراه خواهد داشت.

 

استاندار گیلان همچنین از ایجاد نخستین شهرک پرورش ماهیان زینتی در استان خبرداد و افزود: این شهرک بزودی در استان ایجاد خواهد شد و ساخت آن موجب جذب گردشگران و اشتغالزایی بیش از ۳۰۰ نفر می شود.

 

وی با تاکید براینکه این استان دارای ظرفیت های بالقوه و فراموش شده ایست که باید به آنها توجه شود ادامه داد: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح های مهم آبزی پروری در استان است که اشتغالزایی زیاد و رونق اقتصادی از اثرات اجرای آن است.

 

هاشم نیا با بیان اینکه باید زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را در حوزه آبزی پروری بیشتر فراهم کرد، گفت: مراکز تحقیقات شیلاتی باید نقاط مساعد را شناسایی و برای سرمایه گذاری به بخش خصوصی معرفی کنند.

 

وی تصریح کرد: موسسات تحقیقاتی باید موتور محرکه در انجام امور باشند و هرچقدر مسئولان برای این مراکز اهمیت قائل شوند موجب افزایش ضریب موفقیت در کار می شود.

 

استاندار گیلان با تاکید برتوسعه مراکز تکثیر ماهیان سردآبی در استان بیان داشت: کار مطالعات مربوط به مکان یابی و افزایش تولید در واحد سطح آشنایی بیماریهای مربوط به آبزیان توسط مراکز تحقیقاتی آبزی پروری در تاس ماهیان مستقر د ر استان تکمیل و به پایان خواهد رسید.

 

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در این نشست گفت: باید تلاش کرد تولیدات آبزی پروری افزایش یابد.

 

عباسعلی مطلبی با اشاره به وجود سه مرکز تحقیقات آبزی پروری کشور در استان خواستار افزایش این مراکز شد و افزود : گیلان نخستین استان تولید کننده ماهیان گرم آبی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه افزایش تولید ماهی می تواند در تقویت اقتصاد منطقه بسیار موثر باشد، اظهار داشت: دریای خزر پتانسیل بسیار خوبی برای پرورش ماهیان سرد آبی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف مراکز تحقیقاتی شیلاتی در کشور، افزایش تولیدات ماهیان است و به همین دلیل تلاش می شود همه تحقیقات این مراکز کاربردی و اثر بخش باشد./مهر

Share