قاسم روانبخش٬ عضو «جبهه پایداری»:

اسفندیار رحیم مشایی‌ تائید نشود ٬احمدی‌نژاد‌ استعفا می‌کند

دیارمیرزا: عضو «جبهه پایداری» (گروه حامیان احمدی‌نژاد منهای مشایی) از احتمال استعفای محمود احمدی‌نژاد در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی از سوی شورای نگهبان خبر داد.

‌مشایی‌تائیدنشود٬احمدی‌نژاد‌استعفا می‌کند

به گزارش دیارمیرزا٬ قاسم روانبخش در حسینیه اعظم زنجان گفته احتمال دارد احمدی‌نژاد در اعتراض به این تصمیم شورای نگهبان٬ انتخابات آینده را برگزار نکند. وی با اشاره به “شعار زنده باد بهار” جریان انحرافی، حمایت قاطع و تاکید محمود احمدی نژاد را از اسفندیار رحیم مشایی یادآور شد و افزود: رنگ انتخاباتی جریان انحرافی “سبز بهاری” است. وی تکرار شعر “زنده باد بهار” توسط اسفندیار رحیم مشایی در مناسبت های مختلف را یادآور شد و ادامه داد: این جریان همه برنامه ریزیها را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری انجام داده و بنا نیست از “مشایی” کوتاه بیاید.

روانبخش، بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و فرآیند تائید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان را یادآور شد و افزود: بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات آینده ریاست جمهوری و اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که شورای نگهبان همانند گذشته مقتدرانه بایستد و هرکس صلاحیت ندارد رد کند و هرکس تائید صلاحیت شد می‌تواند وارد انتخابات شود معنادار است. مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند توجه به همه موارد دارند، افزود: جریان انحرافی قدرت برهم ریختن را ندارد.

حجت الاسلام روانبخش با پیش بینی رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم افزود: حتی مقام معظم رهبری با حکم حکومتی برای معاونت اولی هم فرمودند که صلاحیت ندارد، حال با این فرایند شورای نگهبان آیا کسی را که برایی معاونت اولی صلاحیت نداشته برای انتخابات ریاست جمهوری تائید صلاحیت می‌کند، هرگز! وی، جریان انحرافی را فاقد قدرت لازم برای ایجاد حرکت به خاطر رد صلاحیت مشایی عنوان کرد و گفت: جریان انحرافی فاقد قدرت لازم برای ایجاد حرکت خاص است و این امر در ۱۱ روز خانه نشینی احمدی نژاد ثابت شد زیرا فقط چند نفر به خاطر آقای احمدی نژاد جلوی پاستور رفتند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با پیش بینی برخی تحرکات احتمالی از سوی آقای احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی افزود: عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزیرکشور و استعفای شخص محمود احمدی نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی نژاد در صورت رد صلاحیت مشایی صورت بدهد که در این خصوص تمام پیش بینی ها شده است.

حجت الاسلام روانبخش با بیان اینکه کشوری و نظامی که ولایت فقیه دارد بن بست ندارد، افزود: در صورت برکناری وزیر کشور، رهبری از جایگاه رهبری خود استفاده می‌کند و وزیر کشور را در مقام خود ابقا می‌کند و در صورت استعفای رئیس جمهوری، معاون اول به جای وی اداره کشور را تا بر روی کار امدن رئیس جمهور جدید بر عهده می‌گیرد.

وی در خصوص موضع جبهه پایداری در خصوص شخص آقای قالیباف، جبهه پایداری را دارای برخی ابهامات در خصوص شخص قالیباف دانست. یکی از ابهامات ما در خصوص هزینه تبلیغات انتخاباتی در دوره نهم ریاست جمهوری است که براساس این ابهام قالیباف به دادگاه رفت و در آنجا تبرئه شد، ما حاضریم در یک جمع دانشگاهی آقای قالیباف بیاید و ما ابهاماتمان را مطرح کرده و وی پاسخ دهد.

روانبخش در ادامه در خصوص نحوه ورود اصلاح طلبان به صحنه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را تشریح کرد و با بیان اینکه اصلاح طلبان با دو گزینه آقای خاتمی و آقای رفسنجانی وارد عرصه می‌شوند، افزود: بحث و مشکل اصلاح طلبان در تائید صلاحیت آقای خاتمی است چون آقای خاتمی در فتنه نقش داشت و کسی که شال سبز را بر گردن آقای موسوی انداخت آقای خاتمی بود و برای اصلاح طلبان و جریان سبز سخنرانی کرد و چون در حال حاضر در داخل نیست رد صلاحیت می‌شود. وی با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی، گزینه دیگر اصلاح طلبان است، افزود: آقای هاشمی می‌تواند اصلاح طلبان و بخشی از اصولگرایان را دور خود جمع کند.

حجت الاسلام روانبخش، با این تحلیل که آقای هاشمی رفسنجانی در صورت ورود به عرصه رقابتهای انتخاباتی تعداد آراهایش به مراتب کمتر از سال ۸۴ خواهد بود دلیل این پیش بینی خود را این چنین عنوان کرد: ما از آمدن آقای هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم استقبال می‌کنیم چون تعداد رای های وی به مراتب کمتر از سال ۸۴ خواهد بود و آقای هاشمی رفسنجانی بین عموم مردم پذیرش ندارد. ممکن است بین خواص پذیرش داشته باشد ولی بین مردم پایگاه ندارد. وی در خصوص حمایت جبهه پایداری از احمدی نژاد در گذشته افزود: ما اشتباه نکردیم و معصوم انتخاب نکرده بودیم بلکه ما اصلح انتخاب کرده بودیم و الان هم داریم فرد اصلح را انتخاب می‌کنیم!/مهر

Share