قربانی: تصادف‌های جاده‌ای بیشتر در جاده‌های فرعی رخ می‌دهد

دیار میرزامحمدحسین قربانی، با اعلام اینکه عملکرد اورژانس در استان‌های مختلف کشور متفاوت است، گفت: متأسفانه در کلانشهرها به‌علت جمعیت بسیار بالا هنوز امکان‌های اورژانس در حد مطلوب نیست. نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عملکرد اورژانس هر منطقه به پایگاه‌ها و تجهیزات پزشکی آن بستگی دارد، گفت: هزینه تجهیز امکانات […]

دیار میرزامحمدحسین قربانی، با اعلام اینکه عملکرد اورژانس در استان‌های مختلف کشور متفاوت است، گفت: متأسفانه در کلانشهرها به‌علت جمعیت بسیار بالا هنوز امکان‌های اورژانس در حد مطلوب نیست.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عملکرد اورژانس هر منطقه به پایگاه‌ها و تجهیزات پزشکی آن بستگی دارد، گفت: هزینه تجهیز امکانات اورژانس بسیار بالا است از این رو دولت باید در جهت تجهیز این مراکز تلاش کند.

قربانی با تأکید بر اینکه تصادف‌های جاده‌ای بیشتر در جاده‌های فرعی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: متأسفانه حضور بخش اورژانس در جاده‌های فرعی بسیار کم رنگ است، از این رو بیشتر تصادف‌های منجر به فوت در جاده‌های فرعی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اورژانس در بخش‌های زمینی، دریایی و هوایی ضعف‌های بسیاری دارد، یادآور شد: تقویت همه بخش‌های اورژانس کشور نیازمند برنامه‌ریزی منظم از سوی دولت است.

قربانی با اعلام اینکه فعالیت و کار اورژانس ارتباط مستقیم با جان انسان‌ها دارد، افزود: برای اینکه اورژانس وظایف خود را به درستی انجام دهد باید امکانات لازم برای آن فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه وضعیت اورژانس کشور در قیاس با سال‌های قبل، بهبود داشته است، گفت: به‌طور حتم دولت باید اعتبارات مناسبی را جهت توسعه اورژانس در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر دولت به دنبال توسعه اورژانس کشور است، باید منابع مالی آن را تامین کرده و کاستی‌های آن از جمله کمبود نیروی انسانی را برطرف کند

Share