استاندار گیلان :۱۹۱۴نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد و به کانون گرم خانواده شان باز گشتند

به گزارش دیارمیرزا:در این جلسه که حشمتی رئیس کل دادگستری ، کامران زاده مدیرعامل و عضو هئیت مدیره ستاد دیه گیلان و سایر اعضای این ستاد حضور داشتند . مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان گفت : ستاد دیه استان گیلان براساس آموزه های دینی و اعتقادی براین باور است که با جدیت کامل و […]

به گزارش دیارمیرزا:در این جلسه که حشمتی رئیس کل دادگستری ، کامران زاده مدیرعامل و عضو هئیت مدیره ستاد دیه گیلان و سایر اعضای این ستاد حضور داشتند .
مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان گفت : ستاد دیه استان گیلان براساس آموزه های دینی و اعتقادی براین باور است که با جدیت کامل و تلاش بی وقفه وظایف خداپسندانه خود را در فضایی از مسئولیت پذیری و مهرورزی بنحو شایسته انجام دهد .
وی افزود :  این ستاد در سالهای ۹۰ و ۹۱ توانسته ۱۹۱۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد محبوس در زندانها را آزاد و به کانون گرم خانواده شان باز گرداند .
استاندار گیلان اضافه کرد :  برای تعداد ۱۹۱۴ نفر زندانی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در محاکم سطح استان محکوم شده بودند که با انجام کارهای مدد کاری و جلسات مکرر و مستمر و مشاوره های چهره به چهره ستاد دیه استان مشکلات این تعداد زندانی حل و فصل گردید .
وی از مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان گذشت و بخشودگی  شاکیان خبر داد و ابراز داشت : شاکیان ۸۵% حق مسلم خود را بخشیده اند و ستاد دیه با رقم ۱۵% مشکلات این تعداد زندانی را حل و فصل نموده است و این امرنشان می دهد که در کنار کارها ی ارزشمند اعضای ستاد دیه چه مردم بخشنده ای داریم .

 

در ادامه این جلسه حشمتی رئیس کل دادگستری گفت : ستاد دیه جرائم غیرعمد گیلان مبتنی بر کاهش جمعیت کیفری و خالی شدن  زندانها از محکومین جرایم غیر عمد فعالیت می کند .
وی افزود : این ستاد مصممم است با جدیت تمام و پیگیری مستمر اهداف پیش بینی شده را اجرایی و عملیاتی نماید .
کامران زاده مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان هم گفت : این ستاد از همه امکانات بالقوه دولت و مردم عزیز و فداکار بهره گرفته تا زندانیان جرایم غیر عمد و افراد واجد الشرایط اززندان ها خارج و به کانون گرم خانواده های خود بازگردند .


وی افزود : از ۱۹۱۴ نفر زندانی فقط ۸۰۰ نفر در۱۰ ماهه سال ۹۱  آزاد شده اند .
کامرانزاده از حمایت های همه جانبه استاندار گیلان ، دستگاه قضایی و سازمان زندانها صمیمانه تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت : برای تداوم خدمت خداپسندانه وآرامش در زندانهای گیلان و همچنین جلوگیری از پاشیده شدن خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد و استمرار این سنت حسنه تأمین بخشی از هزینه های اداری و عملیاتی ستاد دیه ضروری است .
در ادامه این جلسه هریک از اعضا نقطه نظرات و مطالب مورد نظر خود را بیان داشته و تصمیمات لازم اتخاذ شد . 

Share