منوچهر متکی:

انقلاب اسلامی، هویت جدید ملت ایران را به جهانیان نشان داد

وزیر سابق امور خارجه کشور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) مفهوم قدرت، مسئولیت و حکمرانی را متحول کرده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، هویت جدیدی از ملت ایران را به جهانیان نشان داد.

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری شبستان از گیلان، منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه کشور، در نشست هم‌اندیشی بصیرت انقلابی که در مسجد علی بن موسی‌الرضا (ع) رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران هویت جدیدی از ملت ایران را به جهانیان نشان داد، گفت: گیلان، دیار جهاد و اجتهاد، مبارزه و مقاومت و تقدیم اندیشمندان، عالمان و پیشکسوتان در عرصه های علم و فرهنگ به ملت بزرگ ایران است.
وی با اشاره به اینکه مسائلی که امام خمینی (ره) از شرایط موجود در جهان با چشم انداز مطلوب ارائه کردند، امروزه مرکز و نقطه کانونی توجهات جهانی است، تاکید کرد: پدیده انقلاب اسلامی در سطح جهانی تحولات عظیمی را ایجاد کرده است.
وزیر سابق امور خارجه کشور، با بیان اینکه امام خمینی (ره) مفهوم قدرت، مسئولیت و حکمرانی را متحول کرد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) معتقد بودند که قدرت نباید تولید قدرت کند بلکه منطق باید تولید قدرت کند.
متکی با اشاره به شاخصه دشمن شناسی امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: همه باید ترفندهای، ایده‌ها، تهدیدها و برنامه‌ریزی‌های دشمن را بشناسیم تا بتوانیم در مقابل ایستادگی کنیم و این امر لازمه تداوم انقلاب است.


وی با بیان اینکه در شرایط ویژه کشور حق اشتباه کردن و آزمون و خطا را نداریم، اظهار کرد: با تدبیر، مقاومت و هم‌افزایی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.
وزیر سابق امور خارجه کشور، با اشاره به اینکه الهام بخش بودن انقلاب اسلامی، موجب بیداری اسلامی شده است، گفت: سه عنصر ملت، رهبر و هم‌افزایی سبب تحقق انقلاب اسلامی شد و اکنون برای تداوم این مهم علاوه بر این سه عنصر، کارآمدی نظام و حکومت نیز لازم است.
متکی در ادامه به تحریم شبکه‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توسط غرب اشاره و بیان کرد: این تحریم نشان دهنده به بن بست رسیدن آمریکا و دشمنان ایران اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا دیگر نمی‌تواند سیاست‌های دوگانه را نسبت به ایران اجرا کند، تاکید کرد: الهام بخشی انقلاب اسلامی سبب بیداری اسلامی در منطقه شده است.
وزیر سابق امور خارجه ایران با بیان اینکه همه باید با هوشیاری بدانند که ایران در عرصه‌هایی که ظرفیت و زمینه برای کار منطقی وجود داشته باشد حضور دارد، اذعان کرد: تحریم‌های آمریکا هیچ نتیجه ای ندارد و با گذشت زمان پیروزی از آن ملت ایران است.

Share