رییس سازمان چای کشور تاکید کرد؛

در صنعت چای «نه در حوزه باغ و نه در چای خشک» عاملی برای انتقال کرونا وجود ندارد

«حبیب جهانساز» گفت: در صنعت چای «نه در حوزه باغ و نه در چای خشک» عاملی برای انتقال و جابجایی ویروس کرونا وجود ندارد اما نیروی انسانی کارخانه های چای باید توصیه های فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه بررسی مسائل چای شهرستان و تبادل نظر در خصوص پیشگیری از شیوه بیماری کرونا امروز( پنج شنبه، ۴ اردیبهشت) با حضور رییس سازمان چای کشور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

«حبیب جهانساز» در این جلسه با اشاره به اینکه پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی باید در کارخانه های چای رعایت شود، گفت: در صنعت چای «نه در حوزه باغ و نه در چای خشک» عاملی برای انتقال و جابجایی ویروس کرونا وجود ندارد اما نیروی انسانی کارخانه های چای باید توصیه های فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

رییس سازمان چای کشور از آمادگی کارخانه های چایسازی برای خرید برگ سبز چای خبر داد و افزود: امسال با توجه به شرایط خوب جوی، از ۱۵ اردیبهشت به بعد( به مدت ۱۵ روز) پیک کار کارخانه های چای است که علاوه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حضور ناظر فنی تولید نیز در کارخانه ها جهت پیگیری امور مربوطه الزامی است.

جهانساز ادامه داد: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۲۷.۷ درصد و درجه دو ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سهام صندوق حمایت از توسعه صنعت چای سهم چایکاران، ۲۵ درصد کارخانه داران و پنج درصد سهم بازار است، تصریح کرد: امسال اجازه داده شد که پنج درصد بهای برگ سبز چای متناسب با ظرفیت قانون بودجه سالیانه برای افزایش سرمایه صندوق در نظر گرفته شود.

رییس سازمان چای کشور ادامه داد: سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه بهسازی کارخانه، سرمایه در گردش و به‌زراعی از صندوق و معرفی به بانک های عامل پرداخت شد.

* تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور الزامی مسئولین فنی در کارخانه

«سیروس شفقی» در این جلسه با بیان اینکه از سال ۹۳ به بعد سیاست گذاری های خوب دولت موجب افزایش سطح کشت چای، افزایش تولید و اعتماد به برند را به دنبال داشت، گفت: همه این عوامل موجب شد که امروز در وضعیت نسبتا خوبی قرار بگیریم و سیاست گذاری های سازمان چای هم باید به گونه ای باشد که ظرفیت ها را سرلوحه کار خود قرار دهد.

فرماندار لنگرود با اشاره به شیوع ویروس کرونا که تمام اقتصاد کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است، اظهار کرد: سازمان چای باید برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دوره های آموزشی لازم را برای پرسنل و مدیران کارخانه های چای برگزار کند.

شفقی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و داشتن مسئولین فنی در کارخانه ها، افزود: تمام تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط کارشناسان در کمیته های تخصصی اتخاذ می شود و باید تصمیمات بهداشتی که در راستای سلامت مردم است، جدی گرفته شود تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲ کارخانه چای در شهرستان و ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت و انجام معاینات اولیه کارگران کارخانه های چای، تصریح کرد: شلوغی کشاورزان باید در این ایام مدیریت شود و اکیپ های نظارت هم به صورت مستمر روند را نظارت و ملزومات بهداشتی از یک‌ منبع در اختیار کارخانه های چایسازی قرار گیرد.

Share