مدیر کل راه و شهرسازی گیلان خبرداد؛

ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از امروز در گیلان آغاز می شود

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اعلام این خبر گفت: از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۲۳/۹/۹۸ ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در گیلان آغاز می شود وهم استانی های عزیز واجد شرایط می توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۵/۹/۹۸ در این طرح ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ماکان پدرام مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اعلام این خبر گفت: از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۳ آذر ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در گیلان آغاز می شود و هم استانی های عزیز واجد شرایط می توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۵ آذر در این طرح ثبت نام کنند.
وی گفت: طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است که سهمیه استان گیلان در مرحله اول ثبت نام ۱۲۴۰ واحد می باشد که از این مجموع ۵۰۰واحد در رشت،۲۵۰ واحد در بندر انزلی و۴۹۰ واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت راشامل می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مبلغ تسهیلات این طرح را بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ با سود۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است.
گفتنی است شرایط داشتن تأهل یا سرپرستی خانوار، نداشتن مالکیت از ۸۴ به بعد و عدم استفاده از خدمات دولتی و یارانه ای مسکن و زمین مسکونی از مهمترین شرایطی است که متقاضیان دریافت واحد مسکونی در طرح ملی مسکن باید حائز آن باشند.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا را از دیگر الزامات برشمرد وافزود: سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.
البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.
هم استانی های عزیز می توانند در زمان اعلامی به سایتhttps://tem.mrud.ir مراجعه ودرخواست خودرا ثبت نمایند.

Share