در جلسه ستاد مدیریت پسماند و ساماندهی سایت سراوان عنوان شد:

تشکیل پرونده قضایی درباره سراوان در ۱۳ بخش | امکانات مردم سراوان را خیلی از روستاها ندارند

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت همچنین ادامه داد: امکاناتی که به روستای سراوان داده شده است از وظایف ذاتی‌ما است اما خیلی از روستاها همین امکانات را ندارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت در جلسه ستاد مدیریت پسماند و ساماندهی سایت سراوان با قدردانی از زحمات مسئولانی که برای رفع مشکلات سراوان تلاش می‌کنند، گفت: امیدوارم به زودی این مشکل ۴۰ ساله برطرف گردد.

میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه بنده بسیار علاقمند بودم جلسه امروز در سراوان و در جمع مردم برگزار شود، تصریح کرد: فاصله‌ای بین مسئولان و مردم نیست و همه جزئی از یک خانواده هستند، نباید چیزی را از مردم پنهان نمی‌کنیم زیرا ما خدمتگزار مردم هستیم و از اینکه مردم از موضوعات مطرح شده آگاه شوند، حوشحال می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه مشکل سراوان یک مشکل ۴۰ ساله است، افزود: همه ما در رفع مشکلات سراون تلاش می‌کنیم اما هیچ کدام از مدیران فعلی نقشی در ایجاد این مشکل نداشته‌اند و همه ما وارث این مسئله هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولان گذشته در سال‌های ۶۰ به بعد به درستی کارها را انجام ندادند، گفت: باید مدیران گذشته پاسخ مردم را بدهند که چرا این مشکل را برطرف نکردند.

مشکل سراوان با تغییر مسئولان برطرف نمی‌شود

فرماندار رشت در ادامه جلسه با بیان اینکه مشکل سراوان با تغییر کردن مسئولان برطرف نمی‌شود بلکه باید فکر اساسی برای رفع آن کنیم، افزود: خوشبختانه همه مسئولان از رده‌های کشوری، استانی و شهرستانی پای کار آمدند تا مشکلات را رفع کنند.

مومنی‌زاده گفت: هیچ‌گاه در ۳۰ سال گذشته اعتباری که اکنون برای مدیریت پسماند گذاشته شده است، تعلق نگرفته بود و با سفر رییس جمهوری به گیلان اعتباری ۳۱۴ میلیارد تومانی به نام سراوان اختصاص داده شد که در هیچ دولتی این چنین اعتباری اختصاص نیافته بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت همچنین ادامه داد: امکاناتی که به روستای سراوان داده شده است از وظایف ذاتی‌ما است اما خیلی از روستاها همین امکانات را ندارند و علت این همه توجه به روستای سراوان این است که حرف مردم این منطقه حق است و واقعا با مشکل جدی روبرو هستند.

 

تشکیل پرونده قضایی درباره سراوان در ۱۳ بخش

علی‌اصغر عسگری معاون دادستان شهرستان رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: قانون و مسئولان امنیتی پشت مردم سراوان هستند و پرونده قضایی در مورد سراوان تشکیل شده است که ۱۳ بخش دارد و در حال پیگیری است.

وی افزود: از مردم سراوان می خواهیم مطالبی که دارند به شعبه دادسرا ارسال کنند.

معاون دادستان شهرستان رشت گفت: مردم سراوان ابتدا قضاوت کنند زیرا مسئولان در حال حاضر مشغول کار هستند و بگذارند انها کار خود را انجام دهند و اگر دیدند که مسئولی کار انجام نمی‌دهد آن وقت تصمیمات دیگری بگیرند.

احداث زباله سوز مطالبه کل مردم استان است

کامبیز یوسفی بخشدار سنگر در ادامه جلسه با بیان اینکه مطالبات اصلی مردم سراوان، احداث تصفیه‌خانه شیرابه، افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و تولید کمپوست است، گفت: اولین مطالبه زباله سوز است که خواسته کل مردم استان  نیز بوده و انتظار داریم سرعت بیشتری بگیرد.

Share